BNP Paribas Bank Polska chce mieć 30 tys. nowych klientów miesięcznie



Warszawa, 08.04.2019 (ISBnews) - BNP Paribas Bank Polska wprowadził nowe konto dla klientów detalicznych i chce pozyskiwać dzięki tej ofercie 30 tys. nowych klientów miesięcznie. W wyniku optymalizacji sieci liczba placówek banku zmniejszy się na koniec 2019 roku o 120 wobec ok. 700 w listopadzie 2018 r., poinformował wiceprezes Przemysław Furlepa.

"Kończyliśmy 2018 rok z poziomami zapraszania 30 tys. klientów miesięcznie i z racji zmian i integracji - chcę wrócić na ten poziom akwizycji dzięki nowej ofercie" - powiedział Furlepa podczas konferencji prasowej.

Wiceprezes powiedział dziennikarzom, że po zakończeniu procesu integracji operacyjnej, który planowany jest na IV kw. 2019 roku, w kolejnym roku będzie chciał pozyskiwać "znacznie więcej klientów".

Od 1 kwietnia bank funkcjonuje pod nową marką - BNP Paribas.

"Rebranding, który się dokonał, to był bardzo ważny krok na drodze integracji. Doprowadziliśmy do ujednolienia oferty, systemów w placówkach. To nie jest koniec drogi. Kluczowy będzie IV kwartał, kiedy dojdzie do fuzji operacyjnej. Ten cały trudny, złożony proces idzie zgodnie z harmonogramem" - powiedział prezes Przemek Gdański podczas konferencji.

Dziś bank poinformował, że wprowadził nowy produkt - "Konto Otwarte dla Ciebie", z trzema wariantami karty debetowej. Na wakacje zaplanowana jest natomiast premiera nowej bankowości internetowej.

"Stare rachunki funkcjonują, ale oferowane będzie jedno konto z trzema rozwiązaniami kartowymi. Segmentacja demograficzna to już przestarzały model. Przechodzimy znacznie mocniej do segmentacji behawioralnej" - dodał.

Bank ma obecnie 3,8 mln klientów, w tym kilkadziesiąt tysięcy to klienci korporacyjni. Ok. 2,8 mln osób posiada w banku konto, w tym ok. 70% z nich korzysta z bankowości mobilnej lub internetowej lub obu kanałów.

"Mamy też mniej więcej 1 mln klientów, którzy przychodzą z personal finance i oni są słabo zdigitalizowani. Oni mogą nie mieć konta, ale mają pożyczkę, czy kartę" - zaznaczył wiceprezes.

Furlepa powiedział, że format Optima BGŻ po zmianie nazwy banku nie będzie kontynuowany.

"Pracujemy nad tym. Czas najwyższy format Optimy zmienić. To nie będzie wehikuł, który będzie akwirował klientów na oszczędności" - podkreślił.

Gdański poinformował, że bank nie rezygnuje z palmy pierwszeństwa w biznesie rolno-spożywczym.

"Wprowadziliśmy submarkę BNP Paribas Food& Agro. Odpaliliśmy bardzo unikatowy portal dla klientów z tego sektora - Agronomist, który jest narzędziem ułatwiającym zarządzanie gospodarstwem rolnym, czy firmą z tej branży. Zmiana nazwy banku nie powoduje, że będziemy mniej zajmować się tym sektorem. Mamy w nim ponad 30% udziału w rynku.

Dodał, że z myślą o najzamożniejszych klientach indywidualnych została wdrożona submarka BNP Paribas Wealth Management i w obszarze bankowości prywatnej bank wchodzi do ścisłej czołówki

Furlepa powiedział, że bank jest w trakcie optymalizacji sieci oddziałów i do końca tego roku zmniejszy się ona o 120.

"W zdecydowanej większości placówki łączymy, szyld znika, ale pracownicy są przenoszeni. W tej chwili zamykamy mury tam, gdzie jesteśmy w stanie skutecznie połączyć placówki w nieodległej geografii i wygodzie komunikacyjnej dla klientów" - wskazał.

Po połączeniu startowaliśmy z niemal 700 placówkami i 120 zniknie do końca roku, dodał.

BGŻ BNP Paribas 1 kwietnia zmienił nazwę na BNP Paribas Bank Polska wraz z otrzymaniem 29 marca wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.

BNP Paribas Polska jest członkiem wiodącej międzynarodowej grupy bankowej BNP Paribas. Jest bankiem uniwersalnym, notowanym na GPW. Aktywa razem banku wyniosły 109 mld zł na koniec 2018 r.

(ISBnews)