Warszawa, 09.05.2019 (ISBnews) - Vivid Games odnotował 0,67 mln zł skonsolidowanej straty netto w I kw. 2019 r. wobec 1,75 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
"Strata netto grupy w I kw. 2019 roku była mniejsza o 1 083 tys. zł w stosunku do analogicznego okresu 2018 roku" - czytamy w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 0,42 mln zł wobec 1,36 mln zł straty rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 0,96 mln zł wobec -0,12 mln zł rok wcześniej.
"Koszty działalności operacyjnej utrzymane zostały na porównywalnym poziome, zmieniła się natomiast ich struktura. Największy spadek (o 16%) stanowią koszty świadczeń pracowniczych związany ze zmniejszeniem zatrudnienia. Wzrósł natomiast koszt amortyzacji (o 11%). Od 2019 roku w wyniku dokonanej analizy segmentu mid-core, przyjęto, iż bardziej odpowiednim okresem ekonomicznej użyteczności (a równocześnie amortyzacji) gier, będzie okres 7 lat. Poziom kosztów usług obcych wzrósł o 4%. Najistotniejszymi kosztami tej pozycji były: koszty usług zewnętrznych współpracowników (28%), bezpośrednie koszty sprzedaży (21%) oraz opłaty licencyjne dotyczące wydanych tytułów (21% ). Wynik ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2019 wyniósł -628,37 tys. zł, natomiast wynik na działalności operacyjnej wyniósł -420,47 tys. zł. EBITDA wzrosła o 1 077 tys. zł do wartości 959,95 tys. zł" - czytamy dalej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,68 mln zł w I kw. 2019 r. wobec 1,37 mln zł rok wcześniej, zaś przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi - odpowiednio: 4,15 mln zł wobec 3,36 mln zł.
"Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w I kwartale 2019 roku są wyższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie w roku 2018 o 95%. Wynik raportowanego okresu wygenerowany został przez tytuły marki 'Real Boxing' (57%) oraz przez tytuły wydane w 2018 roku - 'Gravity Rider', 'Space Pioneer' oraz 'Mayhem Combat' (łącznie 40%). W ostatnich dniach marca 2019 roku zostały wydane pierwsze gry z nowego segmentu HC o nazwie 'Endless Lake' oraz 'Pocket Mini Golf'" - wymienia spółka w raporcie.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2019 r. wyniosła 0,66 mln zł wobec 1,74 mln zł straty rok wcześniej.
Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.
(ISBnews)