Warszawa, 03.09.2019 (ISBnews) - Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte przez VRG wyniosły około 86,1 mln zł w sierpniu i były wyższe o ok. 44,1% w skali roku, podała spółka. W ujęciu narastającym, w okresie styczeń-sierpień 2019 roku przychody wyniosły ok. 656 mln zł i były wyższe o ok. 37,8% r/r.
"Spółka informuje jednocześnie, że przychody ze sprzedaży detalicznej osiągnięte w sierpniu 2019 roku przez grupę kapitałową spółki w poszczególnych segmentach działalności operacyjnej przedstawiały się następująco:
a) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler, Bytom) - wyniosły około 53,2 mln zł (w tym Bytom 16,6 mln zł) i były wyższe od przychodów osiągniętych w sierpniu 2018 roku o około 67,3%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-sierpień 2019 roku w tym segmencie wyniosła około 410,7 mln zł (w tym Bytom 124,6 mln zł) i była wyższa o około 54,6% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
b) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.Kruk) - wyniosły około 31,2 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w sierpniu 2018 roku o około 22,1%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-sierpień 2019 roku w tym segmencie wyniosła około 220,8 mln zł i była wyższa o około 20,5% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego" - czytamy w komunikacie.
Spółka podała, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w sierpniu 2019 roku przez grupę wyniosła około 49,9 % i była niższa około 0,8 pkt proc. w skali roku.
"W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-sierpień 2019 wyniosła około 51,1% i była wyższa o 1,1 pkt proc. od marży osiągniętej w analogicznym okresie ubiegłego roku" - czytamy również.
Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy kapitałowej na koniec sierpnia 2019 roku wyniosła 53,9 tys. m2 (w tym Bytom 16,4 tys. m2).
VRG (do 30 listopada 2018 r.: Vistula Group) specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.
(ISBnews)