LPP: Wyższa płaca minimalna wpłynie na nasze koszty i sprzedaż w sklepach


Warszawa, 12.09.2019 (ISBnews) - LPP spodziewa się, że podnoszenie płacy minimalnej w Polsce przełoży się zarówno za podwyżki płac w spółce, jak i na zwiększoną sprzedaż w jej sklepach, wynika z wypowiedzi wiceprezesa Przemysława Lutkiewicza.
"Jeśli chodzi o płacę minimalną - będziemy musieli podnieść nasze wynagrodzenia. […] Ten ruch będzie miał, oczywiście, wpływ na naszą działalność. Będziemy inwestować w automatyzację. Liczymy, że jeśli ludzie będą zarabiać więcej, to też będą więcej przeznaczać na konsumpcję, co wróci do naszych sklepów dzięki zwiększonej sprzedaży" - powiedział Lutkiewicz podczas konferencji prasowej.
Dodał, że jest za wcześnie, by mówić o szczegółowych rozwiązaniach.
Podczas sobotniej konwencji PiS prezes tej partii Jarosław Kaczyński zapowiedział, że płaca minimalna wzrośnie w Polsce do 3 tys. zł na koniec 2020 roku i do 4 tys. zł na koniec 2023 r. Z kolei premier Mateusz Morawiecki poinformował, że płaca minimalna wzrośnie do 2600 zł już od 1 stycznia 2020 r.
Na wtorkowym posiedzeniu Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę przewidujący jej wzrost do 2 600 zł w przyszłym roku. W czerwcu rząd proponował, aby minimalne wynagrodzenie za pracę wzrosło w 2020 roku do 2 450 zł z 2 250 zł obecnie obowiązujących.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 8 046,76 mln zł w 2018 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 8,05 mld zł w 2018 r.
(ISBnews)