Warszawa, 12.11.2019 (ISBnews) - Play Communications odnotował 233,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2019 r. wobec 189,8 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 408,9 mln zł wobec 345,7 mln zł zysku rok wcześniej.

Skorygowana EBITDA wyniosła 645 mln zł w III kw. wobec 555,5 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody operacyjne sięgnęły 1 796 mln zł w III kw. 2019 r. wobec 1 706,6 mln zł rok wcześniej. Spółka podała, że wzrost przychodów o 5,2% r/r grupa uzyskała dzięki wyższym przychodom z użytkowania (przy wzroście średniego ARPU o 2,8% r/r w III kw.) i sprzedaży towarów.

"Z wielką przyjemnością informujemy rynek o poprawie naszej skorygowanej EBITDA trzeci kwartał z rzędu. Rok temu przedstawiliśmy naszą mobilno-centryczną strategię na lata 2019-2022, a dziś ośmielam się powiedzieć, że nasze osiągnięcia przekraczają oczekiwania. Racjonalizacja rynku oparta na podejściu "więcej za więcej" jest wyraźnie widoczna. W trzecim kwartale rozwinęliśmy to podejście, dodając nowe mobilne pakiety konwergentne, takie jak Homebox TV i bogatsze pakiety danych dla segmentu B2B. Pozycja lidera w szybkości własnej sieci przez ostatnie dwanaście kolejnych miesięcy jest faktem i dowodem, że jakość za rozsądną cenę się opłaca" - skomentował prezes P4 Jean Marc Harion, cytowany w komunikacie.

Spółka podała, że wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego również osiągnęły w III kw. najwyższy w historii poziom 409 mln zł (+126,2% r/r), odzwierciedlając wzrost skorygowanej EBITDA, a niższe należności handlowe przełożyły się na pozytywną zmianę kapitału obrotowego netto.

W I-III kw. 2019 r. spółka miała 700,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 542,4 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 5240,9 mln zł w porównaniu z 5032 mln zł rok wcześniej.

Skorygowana EBITDA po 9 miesiącach roku wyniosła 1 866 mln zł (wzrost o14,9% r/r).

Na koniec września dług netto do skorygowanej EBITDA osiągnął 2,83x, wobec 3,11x na koniec 2018 roku, dzięki solidnemu generowaniu gotówki, ciągłej spłacie pożyczki uprzywilejowanej i wzrostowi skorygowanej EBITDA, pomimo wypłaconej w II kw. dywidendy w kwocie 368 mln zł, podała spółka.

Play podał, że aktywna baza klientów kontraktowych powiększyła się o 121,5 tys., co zostało skompensowane liczbą rezygnacji klientów ofert przedpłaconych, w tym migracją do bazy kontraktowej.

Średnie ARPU wzrosło w III kw. do poziomu 33,4 zł (+2,8% r/r) oraz do 32,7 zł (+1,4% r/r) w pierwszych 9 miesiącach 2019 r., przy utrzymaniu udziału pakietowych kart SIM na poziomie 42%. Spółka zanotowała 20,3 tys. klientów usługi Play Now Box TV uruchomionej komercyjnie w kwietniu 2019 r.

"Rozbudowa sieci osiągnęła wyznaczony cel: na koniec września działało 7 613 stacji bazowych (+18,2% r/r), w III kw. uruchomiono 231 nowych stacji bazowych; zasięg 4G LTE osiągnął 98,4% populacji kraju (+3,0 pp r/r) natomiast na koniec września 30% stacji bazowych zostało uaktualnionych do standardu 5G Ready, zapewniając zasięg dla 43,3% populacji kraju. Ponadto, w Toruniu rozpoczęliśmy konsumenckie testy 5G" - czytamy także w komunikacie.

Play Communications jest właścicielem 100% udziałów w P4 (Play), która jest operatorem telefonii komórkowej Play. Spółka zadebiutowała na GPW w lipcu 2017 r.

(ISBnews)