Akcjonariusze Intersport zdecydują 27 II o emisji do 10 mln akcji serii H



Warszawa, 30.01.2020 (ISBnews) - Akcjonariusze Intersport zdecydują o emisji nie więcej niż 10 mln akcji serii H bez prawa poboru z ceną emisyjną nie niższą niż 2 zł za akcje, wynika z projektów uchwał na walne zwołane na 27 lutego. Celem emisji jest szczególnie przejęcie sieci 4 Faces.

"Emisja akcji serii H będzie miała charakter subskrypcji prywatnej [...] skierowanej do wybranych przez zarząd spółki oznaczonych adresatów (inwestorów) w liczbie nie większej niż 149. Zawarcie przez spółkę umów o objęcie akcji serii H powinno nastąpić nie później niż w terminie 6 miesięcy od dnia podjęcia niniejszej uchwały. [...] Upoważnia się zarząd spółki do ustalenia ceny emisyjnej akcji serii H, przy czym cena ta nie może być niższa niż 2 zł za kazdą akcje serii H" - czytamy w projekcie uchwały.

Celem podjęcia uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego spółki poprzez emisje nowych akcji serii H i pozbawienia dotychczasowych akcjonariuszy w całości prawa poboru wszystkich akcji serii H jest pozyskanie dodatkowych środków finansowych na rozwój spółki, w szczególności na przejęcie sieci sklepów multibrandowych pod szyldem "4 Faces", rozwój sklepów w formacie Intersport 2.0, zrealizowany jak dotąd w Galerii Krakowskiej w Krakowie oraz dalszy rozwój kanału sprzedaży e-commerce, wymieniono w uzasadnieniu uchwały.

Podstawowa działalność Intersport Polska polega na sprzedaży detalicznej markowego sprzętu sportowego w specjalistycznych sklepach o dużej powierzchni zlokalizowanych w wybranych centrach handlowych dużych miast w całej Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

(ISBnews)