Kalifornijski startup NextVR koncentrował się wcześniej na nadawaniu i produkcji wydarzeń transmitowanych na żywo bądź wcześniej nagranych w wirtualnej rzeczywistości, takich jak rozgrywki sportowe czy koncerty. Do tej pory Apple potwierdziło jedynie to, że pracuje nad oprogramowaniem AR (augmented reality, rozszerzona rzeczywistość) dla iPhone’ów – podało CNBC.

Firma NextVR miała umowę z NBA na transmisję najważniejszych wydarzeń w wirtualnej rzeczywistości, na przykład Finałów NBA w 2019 roku.

Według danych PitchBooka, NextVR warty był 116 milionów dolarów. Do 2019 roku zatrudniał 95 pracowników. Wielu inwestorów NextVR było związanych z branżą rozrywkową, np. współwłaściciel Golden State Warriors Peter Guber, Comcast Ventures i Time Warner Investments.

Prezes Apple, Tim Cook, mówił jeszcze w styczniu: „Rzadko mamy do czynienia z nową technologią jak AR, którą zarówno biznes, jak i konsumenci uważają za kluczową. Jestem tym podekscytowany”.

Apple nie podał ceny ani warunków transakcji, ale branżowe media szacują, że zakup ten warty był 100 milionów dolarów.

>>> Czytaj też: Akcje na giełdach są wyraźnie przewartościowane? Rośnie ryzyko pęknięcia bańki spekulacyjnej