Jak oszacował wstępnie portal Boxoffice.pl, w I kwartale tego roku polskie kina sprzedały już 12 mln biletów, o 12,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Dzięki temu wpływy ze sprzedaży biletów wyniosły w I kwartale 198,1 mln zł i były o 16,3 proc. wyższe niż przed rokiem.

Do wzrostu wpływów ze sprzedaży biletów przyczynił się też wzrost ich cen. Średnia cena biletu do kina w pierwszym kwartale 2009 roku wynosiła 16,5 zł, podczas gdy rok wcześniej było to 15,92 zł.

Wysoka frekwencja w kinach uchroni przed kryzysem także polski rynek reklamy kinowej. Według danych firmy ZenithOptimedia w tym roku wpływy z reklam na srebrnym ekranie urosną aż o 17,5 proc. (do 112 mln zł), choć cały rynek straci na wartości.

Więcej w Rzeczpospolitej.

Reklama