TVN podał, że w II kw. jego przychody z sektora reklamy telewizyjnej spadły o 19% r/r do 353 mln zł. Przychody grupy z segmentu reklamy internetowej wzrosły w tym czasie o 1% r/r do 44 mln zł.

W raporcie TVN podał, że w I połowie roku jego flagowy kanał ‘TVN' utrzymał pozycję lidera w swojej grupie docelowej zarówno w "peak time", jak i w ujęciu całodobowym, osiągając odpowiednio 25% oraz 21,3% udziału w rynku

"TVN był również liderem w komercyjnej grupie docelowej w peak time odnotowując 19,7% udziału w rynku" - czytamy w raporcie. Spółka oceniła, że kanał informacyjny TVN 24 zwiększył udział w oglądalności w grupie docelowej we wszystkich kategoriach.

"Całodobowa oglądalność wzrosła do 4,8% z 4,6%, w prime time oglądalność wzrosła do 3,9% z 3,3%, a w peak time do 3,8% z 3,3% w analogicznym okresie 2008 r. TVN 24 zwiększył także swój całodobowy udział w rynku do 2,7% z 2,6%" - czytamy.

Reklama

"Nasz portal internetowy Onet.pl osiągnął w maju 2009 r. średnią, miesięczną liczbę użytkowników na poziomie 12,2 mln, utrzymując pozycję lidera wśród polskich portali internetowych. Średni, miesięczny czas spędzony w maju 2009 r. na portalu Onet.pl wyniósł 64,5 mln godzin, podczas gdy kolejne portale osiągnęły w tej kategorii 44,6 mln godzin (Wirtualna Polska), 30,5 mln godzin (Interia.pl) oraz 29,9 mln godzin (o2.pl)" - poinformowano także.

W I połowie 2009 roku grupa miała 119,92 mln zł zysku wobec 271,03 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 1015,13 mln zł wobec 951,19 mln zł. Wyłączając efekt konsolidacji ITI Neovision, przychody spadły o 5,6% do 898 mln zł.