"Przychody segmentu internet wyniosły w pierwszym półroczu 2009 r. 38,6 mln i wzrosły o 13,9%. W maju 2009 r. zasięg serwisów Grupy Gazeta.pl wzrósł do poziomu 59,5%, a liczba użytkowników do 9,9 mln osób" - czytamy w raporcie spółki.

Przychody całej grupy wyniosły 572,2 mln zł i spadły o 12,9%. Wpływy ze sprzedaży reklam wyniosły 372,9 mln zł (spadek o 21,2%), ze sprzedaży wydawnictw 97,0 mln zł (spadek o 5,6%), a ze sprzedaży Projektów Specjalnych (w tym kolekcji) 52,1 mln zł (wzrost o 56,5%).

"Przychody ze sprzedaży reklam w 'Gazecie Wyborczej' wyniosły 174,8 mln zł i spadły o 33,7%. W samym drugim kwartale 2009 r., przychody ze sprzedaży reklam wyniosły 88,7 mln zł i wzrosły w stosunku do pierwszego kwartału 2009 r. o 3%. Przychody ze sprzedaży egzemplarzy były o 4,8% niższe niż przed rokiem i wyniosły 75,4 mln zł (w samym drugim kwartale spadek ten wyniósł 2,9%)" - czytamy dalej.

W tym okresie "Gazeta Wyborcza" sprzedawała średnio 388 tys. egzemplarzy, a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł prawie 39% i spadł o blisko 4 pkt proc. r/r, poinformowała Agora.

Reklama

Przychody ze sprzedaży reklam w bezpłatnej gazecie "Metro" wyniosły 16,3 mln zł i spadły o 10,9%, przy spadku wydatków na reklamę w dziennikach o 28%. Ze względu na mniejszą dynamikę spadku przychodów reklamowych w Metrze w porównaniu z rynkiem, bezpłatna gazeta Agory zwiększyła swój udział w wydatkach na reklamę w dziennikach o prawie 1 pkt% do 4%.

"Przychody Grupy AMS wyniosły 86,4 mln zł i spadły o 7,5%. W samym drugim kwartale 2009 r. przychody AMS wyniosły 48 mln zł i spadły w stosunku do drugiego kwartału 2008 r. o 10,3%. Pomimo spadku przychodów w pierwszym półroczu 2009 r., AMS zwiększył swój udział w wydatkach na reklamę zewnętrzną o 1,4 pkt%, do poziomu 26,8%" - czytamy dalej.

Przychody ze sprzedaży czasopism wyniosły 47,6 mln zł i spadły o 16%. Natomiast przychody segmentu "radio" wyniosły 40,4 mln zł i spadły o 4,9% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Narastająco w I-II kw. 2009 roku grupa Agory miała 13,35 mln zł zysku wobec 40,21 mln zł zysku rok wcześniej. (ISB)

mtd/tom