– Polski rynek jeszcze się nie nasycił. Wciąż jest na nim miejsce do dalszego wzrostu – powiedział wczoraj Dziennikowi Gazecie Prawnej Bertrand Le Guern, prezes Cyfry+, drugiej co do wielkości płatnej platformy satelitarnej na polskim rynku. Zapowiada, że w tym roku firma planuje utrzymać tempo wzrostu klientów z roku 2009. Oznacza to, że zakłada pozyskanie prawie 200 tys. nowych klientów. Tylu – według szacunków DGP – zdobyła w roku ubiegłym, kończąc go z około 1,6 mln abonentów. Cyfra+ nie opublikowała dotychczas oficjalnych danych.

>>> Polecamy: Los telewizji w komórkach jest w rękach kablówek i platform satelitarnych

– W ubiegłym roku skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na wzmocnieniu oferty, wprowadzając nowe usługi, takie jak np. multiroom. To przyniosło pozytywne efekty, bo m.in. zwiększyliśmy średni przychód na abonenta. W tym momencie mogę jedynie powiedzieć, że nasze przychody wzrosły dwucyfrowo – powiedział DGP Bertrand Le Guern.
Operator może wprowadzić w tym roku do oferty kilka nowych kanałów, w tym w jakości HD. Planuje też kolejną nowość technologiczną, ale nie ujawnia szczegółów.
Reklama
W ubiegłym roku polski rynek płatnej telewizji satelitarnej powiększył się o blisko 1 mln nowych klientów. Oprócz Cyfry+, około 480 tys. klientów pozyskał Cyfrowy Polsat, a 300 tys. przybyło platformie n. W sumie klientów platform było około 5,5 mln. Zarówno platformom, jak i operatorom kablowym nie zaszkodził kryzys. Z najnowszych badań przeprowadzonych przez operatora kablowego UPC wynika, że w roku 2009 tylko 8 proc. klientów zmieniło posiadane pakiety telewizyjne na tańsze, 59 proc. utrzymało dotychczasowe, a 10 proc. badanych zmieniło pakiety na droższe.