Jak donosi New York Times, w sieci pojawił się nowy rodzaj wirtualnego marketingu, którego celem są przede wszystkim miłośnicy mody i najnowszych trendów. Zajmują się nim takie strony internetowe jak Pixazza, czy GumGum. Dotychczas na dalszy rozwój zdobyły od inwestorów kolejno 5,8 miliona dolarów oraz 3,9 miliona dolarów.

Główna idea tego rodzaju portali to zakup takich samych lub bardzo podobnych elementów ubrań, czy dodatków noszonych przez naszą ulubioną gwiazdę muzyki i filmu. Widząc zdjęcie świetnie ubranej piosenkarki możemy dzięki usłudze dostępnej na stronie Pixazza ubrać się tak jak ona.

Mechanizm działania jest prosty. Pixazza zatrudnia grupę osób, którzy zajmują się oznaczaniem na zdjęciach różnych elementów odzieży. Rozpoznają oni także, o ile to możliwe, jakie firmy uszyły bądź wyprodukowały kolczyki, spodnie, czy torbę. Następnie kontaktują się z nimi i w zależności od ich woli podpisują umowę. Firmy zainteresowane współpracaę z Pixazzą, czy GumGum kupują swego rodzaju kampanię reklamową w internecie. Od tej pory obok zdjęć gwiazd publikowanych w sieci, będzie znajdował się link, do sklepów, w których można kupić daną odzież online. Zdjęcia umieszczane są na współpracujących z portalami stronach internetowych. Ich zadaniem jest publikacja jak największej liczby zdjęć z odnośnikami do wybranych w sieci sklepów.

Obecnie usługa ta cieszy się rosnącą popularnością na zagranicznych portalach poświęconych modzie i urodzie. W przyszłości jednak będzie można nie tylko ubrać się jak nasza ulubiona gwiazda filmowa, lecz także urządzić sobie dom w takim samym stylu, czy też wybrać się na wycieczkę, do tego samego hotelu co nasz idol.

Niestety, jak dotąd usługa proponowana przez Pixazza jest niedostępna na polskim rynku internetowym.

ikona lupy />
Beyonce Knowles podczas ceremonii rozdania Oscarów w lutym 2009 roku / Bloomberg