Wnioski dotyczące pozytywnego wyniku finansowego na tegorocznym mundialu potwierdzają przedstawiciele TVP. "Wyniki przerosły nasze oczekiwania" - przyznaje w rozmowie z DGP szef biura reklamy TVP Zbigniew Badziak.

Osiągnięcie zysku na nadawaniu relacji z takiej imprezy sportowej jak mundial jest ewenementem na rynku. Z uwagi na wysokie koszty nabycia praw do ich pokazywania, stacje zazwyczaj na nich tracą.

Tym razem było inaczej, bo mimo wpadek komentatorów i ekspertów nie zawiedli kibice, którzy masowo siadali przed ekranami telewizorów, by śledzić zmagania piłkarzy. Średnia oglądalność wyniosła 3,1 mln widzów, podczas gdy np. Euro 2008 w Polsacie oglądało średnio o 200 tys. osób mniej. Jeszcze niższa była oglądalność Igrzysk Olimpijskich w Pekinie pokazywanych w TVP - przed telewizorami siadało wtedy średnio 1,3 mln osób.