"Dwustopniowy przetarg na budowę obwodnicy Kielc ogłoszono pod koniec minionego roku. W drugim etapie postępowania komisja przetargowa uznała za najkorzystniejszą najtańszą ofertę, opiewającą na niecałe 642 mln zł. Złożyło ją konsorcjum firm Mostostal Warszawa oraz Acciona Infraestructuras z Hiszpanii" - powiedziała rzeczniczka kieleckiego oddziału GDDKiA Małgorzata Pawelec.

Według niej, uczestnicy przetargu nie wnieśli odwołań od decyzji komisji. Zgodnie z prawem, rozstrzygnięcie podlega jeszcze obowiązkowej kontroli przez Urząd Zamówień Publicznych; jeśli nie będzie zastrzeżeń - zostanie podpisana umowa z wykonawcą inwestycji.

Budowa 23-kilometrowej obwodnicy Kielc - kolejnego etapu powstawania dwujezdniowej "7" na terenie Świętokrzyskiego - to największa do tej pory inwestycja drogowa tego regionu. Powstać ma 18 wiaduktów, dziewięć mostów, dwa miejsca obsługi podróżnych, cztery przejścia dla pieszych i trzy samodzielne przejścia dla zwierząt dużych. Budowa, według planów, ma potrwać 18 miesięcy z przerwami na okresy zimowe.

Oddana do użytku w latach 80. obwodnica Kielc choć formalnie posiada status drogi ekspresowej - ma tylko jedną jezdnię. W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła Kielce-północ do węzła Chęciny zyska drugą jezdnię. Przebudowane będą także węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach. Ten ostatni, tzw. zespolony, będzie jedynym w woj. świętokrzyskim węzłem na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych - S-7 i S-74 (Piotrków Trybunalski - Lublin).

Reklama

Czytaj też:

>>> GDDKiA: Na EURO 2012 będzie w Polsce 1,8 tys. km dróg ekspresowych

>>> Budowa autostrad w Polsce jest opóźniona, mimo zapewnień drogowców