Zaproszenie do przetargu, który ma wyłonić jej nowego właściciela, rozesłała firma farmaceutyczna Aflofarm. Planowała ona powrót Frugo na polski rynek – w sieciach kawiarni Coffeeheaven i w delikatesach Alma – jednak doszła do wniosku, że z restytucją marki lepiej poradzi sobie przedsiębiorstwo z branży FMCG.
– Nasze badania pokazują, że potencjał Frugo wykracza poza zakres działalności, którą my się zajmujemy – mówi Tomasz Furman z Aflofarm. Na sprzedaż została wystawiona nie tylko marka, lecz także wzory etykiet, butelki, kapsla oraz domeny internetowe związane z napojem. Aflofarm przewiduje, że kupca znajdzie do końca miesiąca.
Frugo na polskim rynku pojawiło się w 1996 roku i dzięki udanej kampanii reklamowej szybko stało się jednym z najpopularniejszych napojów owocowych. W 2002 roku jego producent – Alima Gerber – wystawił markę na sprzedaż. Kupiła ją Krynica Zdrój, która kilka lat później zbankrutowała. Pod koniec 2009 roku Frugo od syndyka odkupił Aflofarm.
Marka ma potencjał do rozwoju. Widać to choćby po fanpage'u na Facebooku o nazwie "Frugo wróć!", który na prawie 45 tys. fanów.
Reklama