Chodzi o odcinek o długości ok. 1,3 km. Warszawska linia średnicowa to tory między stołecznymi dworcami wschodnim a zachodnim. Jak poinformowała rzeczniczka, decyzja wojewody ma rygor natychmiastowej wykonalności. Oznacza to, że PKP może rozpocząć przebudowę, nie czekając na uprawomocnienie się decyzji.

W ramach inwestycji zostaną zmodernizowane tory, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, system odwodnienia, sieć trakcyjna i elektroenergetyczna. Na przystanku Warszawa Stadion powstanie zadaszenie, odnowione zostaną perony. Modernizacja obejmie również przejście dla pieszych pod torami kolejowymi. Na odcinku ok. 500 metrów wybudowane mają być ekrany akustyczne. Przebudowane także będą trzy wiadukty kolejowe: nad ulicami Targową i Zamoyskiego oraz nad wjazdem do Narodowego Centrum Sportu.

>>> Zobacz też: Euro 2012: Wiecha na Stadionie Narodowym (ZDJĘCIA)

Kolejarze przewidują, że przystanek Warszawa Stadion, wraz z dworcem wschodnim, podczas Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r. będzie przyjmować najwięcej pasażerów dojeżdżających na Stadion Narodowy. Remont przystanku ma się zacząć w pierwszym kwartale br., a zakończyć najpóźniej w pierwszym kwartale 2012 r.

Reklama

Wartość całości prac szacowana jest na kilkadziesiąt milionów złotych.