"Tak dobry wynik finansowy jest efektem ubiegłorocznych działań mających na celu optymalizację procesów. Przede wszystkim poprawiliśmy zarządzanie zapasami i zoptymalizowaliśmy procesy logistyczne. Jesteśmy również zadowoleni z wyników sprzedaży, zrealizowaliśmy założone plany - wysłaliśmy blisko milion zamówień, sprzedając ponad 2,8 mln towarów, co pozwala utrzymać pozycję wśród liderów" - powiedziała prezes Anna Bogdańska cytowana w komunikacie.

W ubiegłym roku sklep znacząco rozszerzył ofertę artykułów sportowych, bielizny, biżuterii oraz wprowadził artykuły dla matki i dziecka. Poszerzona została również sieć punktów osobistego odbioru o księgarnie PWN w największych miastach Polski.

"Wyniki finansowe Merlina za 2010 rok są bardzo dobre, mamy więc środki na rozwój. (...) Będziemy kontynuować działania rozpoczęte w ubiegłym roku - planujemy wzrost sprzedaży wynikający ze stałego poszerzania asortymentu i poprawę usability stron, a także zmniejszenie kosztów magazynowania dzięki wynajęciu nowego, bardziej dostosowanego do naszych potrzeb magazynu" - dodała Bogdańska.

Merlin.pl przypomina także, że w 2010 r. spółka rozpoczęła również poszukiwania inwestora, który umożliwiłby sfinansowanie planów zmodernizowania sklepu. W lipcu 2010 r. firma podpisała umowę inwestycyjną z Narodowym Funduszem Inwestycyjnym Empik Media & Fashion, ale Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nie wyraził zgody na przejęcie przez Fundusz kontroli nad Merlin.pl.

Reklama

"Ta decyzja nie wpływa na dalszą działalność spółki. Firma już wróciła do rozmów z inwestorami, którzy wyrazili swoje zainteresowanie jeszcze przed złożeniem oferty przez NFI EM&F. (...) Zarząd spółki przygotował pod koniec zeszłego roku alternatywny plan rozwoju na wypadek odmownej decyzji Urzędu i właśnie zaczyna jego realizacj" - czytamy dalej w komunikacie. Merlin.pl jest jednym z najstarszych i największych polskich sklepów internetowych. Swoją działalność rozpoczął w 1999 roku - oferując książki, muzykę, filmy i multimedia. W ciągu kolejnych lat w asortymencie sklepu znalazły się zabawki, elektronika, sprzęt fotograficzny (wspólnie ze sklepem partnerskim e-Cyfrowe), kosmetyki, a w marcu 2009 r. – odzież i artykuły sportowe. Może pochwalić się ofertą 200 tysięcy produktów, milionem zarejestrowanych klientów oraz blisko 100 tysiącami realizowanych zamówień miesięcznie.