Gdy już wybrałeś:
1. Otwórz konto w nowym banku
        Na stronie internetowej, przez infolinię lub w oddziale otwórz rachunek. W tym celu musisz wypełnić wniosek, w którym podajesz: imię i nazwisko, telefon komórkowy, e-mail, PESEL, datę urodzenia, obywatelstwo, serię, numer i datę ważności dowodu osobistego, nazwisko panieńskie matki. Musisz także wybrać oddział, w którym najczęściej będziesz załatwiał swoje sprawy.
    
    
        Jeśli rachunek zakładasz w oddziale, od ręki dostaniesz do niego kartę debetową, w innym przypadku karta przyjdzie pocztą po kilku dniach.
    
    
2. Wypełnij pełnomocnictwo
        W oddziale, przez infolinię lub na stronie internetowej nowego banku możesz także wypełnić pełnomocnictwo na zamknięcie starego konta i przeniesienie z niego wszystkich środków. Trzeba je jednak podpisać. Zrobisz to albo w oddziale, albo dokument do podpisu przyniesie kurier. Pełnomocnictwo można złożyć w momencie zakładania konta, ale można także poczekać kilka dni i w tym czasie przetestować nowy rachunek. Wystarczy przelać na niego niewielką kwotę i sprawdzić, jak działają strony internetowe banku, czy łatwo przeprowadza się transakcje.
    
    
3. Resztę zrobi nowy bank
        Gdy podpiszesz pełnomocnictwo, nowy bank:
    
    
        ● zamknie stare konto i przeniesie znajdujące się na nim środki,
    
    
        ● przeniesie zlecenia stałe i polecenia zapłaty,
    
    
        ● poinformuje o zmianie rachunku pracodawcę, ZUS, urząd skarbowy i wskazane instytucje,
    
    
        ● przeniesie również limit debetowy.
    
    
        Operacja od otwarcia nowego konta po zamknięcie starego trwa od 7 do 10 dni. Dlatego warto zadbać o wcześniejsze dokonanie wszystkich płatności, których termin przypada na okres przenoszenia rachunku.
    
    
