Z okazji 25 urodzin historycznej Lancii Y, w Genewie zadebiutowała nowa Lancia Ypsilon. Model ten wejdzie do sprzedaży na głównych rynkach europejskich od czerwca. Nowy model po raz pierwszy proponowany jest w wersji pięciodrzwiowej. Jak przekonują pracownicy Fiata auto ma być wyjątkowo oszczędne dzięki takim technologiom, jak TwinAir, Multijet II i Start&Stop. Do napędu będą wykorzystane dwa silniki benzynowe o mocy 69 i 85 KM, oraz turbodiesel o mocy 95 KM.

>>> Czytaj też: Nowy model Lancii Ypsilon z Tychów już w marcu w Genewie

Nowa Lancia Ypsilon oferuje też takie elementy wyposażenia, jak Magic Parking, Blue&Me-TomTom2, Smart fuel, oraz innowacyjne zespoły świateł. Magic Parking to półautomatyczny system parkowania – po włączeniu pomaga kierowcy odnaleźć odpowiednie do zaparkowania miejsce. System mierzy szerokość miejsca do parkowanie i steruje ruchem bocznym pojazdu. W nowym pojeździe Lancii zadebiutuje system Blue&Me-TomTom LIVE - urządzenie pozwala zarządzać (za pomocą praktycznego kolorowego ekranu dotykowego) telefonem, nawigacją i wszystkimi informacjami koniecznymi do prowadzenia pojazdu. Wszelkie dane pobierane są bezpośrednio z pokładowych systemów elektronicznych. Dotykowy interfejs pozwala sterować nawet odtwarzaczem multimedialnym.

>>> Zobacz też: Premiery z Genewy – Lamborghini Aventador (ZDJĘCIA)

Reklama

Zgodnie z ostrożnymi założeniami tyski zakład ma wytwarzać około 500 sztuk Lancii Ypsilon na dobę. Podobne założenia przyjmowano przy uruchamianiu produkcji Fiata 500 i Pandy. Szybko jednak okazało się, że popyt na te modele jest znacznie większy, a produkcja była dużo wyższa od założeń. Inwestycje związane z uruchomieniem w Tychach produkcji nowej Lancii Ypsilon szacuje się na 1,4 mld zł – w fabryce Fiata oraz u polskich dostawców koncernu. Przygotowania objęły większość wydziałów fabryki, m.in. spawalnię, lakiernię i halę montażu. Na linii produkcyjnej pojawi się m.in. ok. 150 nowych robotów.

ikona lupy />
Lancia Ypsilon, targi motoryzacyjne Genewa 2011, mat. bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Lancia Ypsilon fot.3, mat. bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Lancia Ypsilon fot. (4), mat. lanciapress.pl / Forsal.pl
ikona lupy />
Lancia Ypsilon fot. (5), mat. lanciapress.pl / Forsal.pl
ikona lupy />
Lancia Ypsilon fot. (7), mat. lanciapress.pl / Forsal.pl
ikona lupy />
Lancia Ypsilon fot. (6), mat. lanciapress.pl / Forsal.pl