Malcolm Galdwell opisał te dwa typy osobowości w swojej książce „The tipping point”, o tym jak małe rzeczy mogą dokonać ogromnych zmian. W książce objął także fenomen Facebooka. Typ speca , który opisuje to osoba, która specjalizuje się na jakimś polu na przykład nowych technologii czy środków czyszczących. Jest też drugi typ, tak zwany łącznik, czyli osoba z ogromną ilością przyjaciół i znajomych z często odległych od siebie grup społecznościowych. Łącznicy mają ogromną siłę rozprzestrzenia opinii speców - a to ważna informacja dla handlowców, którzy chcą zidentyfikować ludzi dzielących się swoimi opiniami z tysiącami innych.

>>> Czytaj też: Facebook zaskoczy użytkowników i wprowadzi nowe funkcje

Facebook już wyjawił, że pracuje nad ustaleniem, kim są spece a kim łącznicy w grupie użytkowników Facebooka. Tą informacją na pewno będą zainteresowanie firmy.

– Nie można myśleć o Facebooku jako medium do przekazywania informacji, ale jako o medium, które wpływa na ludzi. – mówi Charlene Li, analityk z Altimeter Group.

Reklama

- Sprzedawcy fakt ten odnoszą do reguły 80/20 . Według niej, 20 procent kupujących pisze 80 procent recenzji produktów, które ukazują się na Facebooku - powiedział Brett hurt, prezes Bazarrvoice, strony na której znajdują się recenzje produktów i która pomaga także markom w mediach społecznościowych. Znajomość tej 20 procentowej grupy może obniżyć koszty marketingowe oraz rozwiązać problem zanim negatywna opinia dotrze do mas.

ikona lupy />
Dziewczyna i laptopy, fot. dgmata / ShutterStock