Samoloty uziemione w Poznaniu
"Do tej pory z Poznania nie wystartował żaden samolot. Nie odleciał poranny samolot do Warszawy. O godz. 6.30 miał lądować samolot z Szarm el-Szejk - poleciał do Gdańska. Nie wyleciały też samoloty do Kopenhagi, Londynu i Monachium" - powiedziała PAP Surma.
Jak dodała, mgła jest bardzo gęsta i w najbliższym czasie nie można spodziewać się poprawy.
Z powodu wtorkowego awaryjnego lądowania Boeinga 767 na lotnisku Okęcie odwołane zostały też loty do Warszawy.
>>> Czytaj też: Pasażerowie boeinga 767 uratowani, ale jak ocalić LOT?
Łódzkie lotnisko zamknięte
Łódzkie lotnisko im. Władysława Reymonta z powodu gęstej mgły nie wykonuje w środę rano żadnych operacji lotniczych. Przedstawiciele lotniska nie wykluczają jednak przyjęcia w ciągu dnia kolejnych samolotów przekierowanych z Warszawy.
W środę rano nad Łodzią unosi się gęsta mgła, która uniemożliwia starty i lądowania samolotów. Z tego powodu odwołany został przylot samolotu z Wrocławia. Planowy odlot pierwszego samolotu - dodatkowego lotu do Las Palmas - zaplanowany jest jednak dopiero na godz. 13 - poinformowała PAP rzeczniczka Portu Lotniczego Łódź Ewa Bieńkowska.
Przedstawiciele lotniska liczą na poprawę sytuacji w najbliższych godzinach.
"Nie wykluczamy przyjęcia w ciągu dnia kolejnych samolotów, które nie mogą lądować w Warszawie. Na razie nie mamy takich informacji" - dodała rzeczniczka łódzkiego lotniska.
We wtorek po awaryjnym lądowaniu Boeinga 767 PLL LOT zamknięte zostało lotnisko w Warszawie. Samoloty mające lądować w stolicy zostały przekierowane do kilku portów regionalnych: w Krakowie, Gdańsku, Poznaniu i Łodzi.
Na łódzkim lotnisku wylądowały dodatkowe samoloty: linii LOT z Londynu i Rygi, EuroLot z Gdańska, Travel Service z Sharm El Sheikh i Madery oraz Yes Airways z Sharm El Sheikh. Dla wszystkich pasażerów zapewniony został transport do Warszawy autokarami.
>>> Polecamy: Zobacz zdjęcia z awaryjnego lądowania Boeinga 767 w Warszawie
Mgła utrudnia pracę lotniska Kraków-Balice
Mgła utrudnia w środę rano pracę lotniska Kraków-Balice. Przed godziną 8 na start oczekiwały opóźnione samoloty do Monachium i Wiednia - poinformowała PAP rzecznik Krakow Airport Urszula Podraza.
Według niej obecnie widoczność na pasie startowym wynosi około 250 metrów, a aby samoloty mogły bezpiecznie startować i lądować powinna sięgać 500 metrów.
Na razie krakowskie lotnisko nie otrzymało informacji o przekierowaniu na nie samolotów ze stołecznego Okęcia.
Jak przypomniała Podraza, z powodu ukształtowania terenu mgła na podkrakowskim lotnisku jest zjawiskiem normalnym o tej porze roku.
Lotnisko Katowice działa bez przeszkód
Bez przeszkód działa w środę rano port lotniczy Katowice w Pyrzowicach. We wtorek, z powodu zamknięcia lotniska w Warszawie, wylądowało tam siedem dodatkowych samolotów. Na razie nie wiadomo, ile dodatkowych maszyn Katowice Airport przyjmie w środę.
"Widzialność wynosi u nas 1,5 tys. metrów. Operacje lotnicze odbywają się normalnie" - powiedział PAP rzecznik podkatowickiego lotniska Cezary Orzech. Jak dodał, decyzje dotyczące kierowania samolotów na poszczególne lotniska - w związku z zamknięciem Okęcia i mgłą m.in. w Krakowie i Poznaniu - podejmowane są na bieżąco.
Dlatego nie wiadomo jeszcze dokładnie, ile dodatkowych samolotów przyjmą w środę Katowice. Zamiar przekierowania tam całego swojego ruchu z Warszawy zgłosiły już linie Wizzair. W środę rano chodziło m.in. o połączenia z i do Londynu, Mediolanu i Paryża.
"Było również zapytanie z Rosji o możliwość przyjęcia ich Iła-96, również na zasadzie przekierowania z Warszawy. To duża maszyna - zgodziliśmy się, ale nie mamy jeszcze potwierdzenia" - zaznaczył Orzech.
We wtorek wieczorem podkatowickie lotnisko przyjęło dodatkowo samoloty z Eindhoven, Doncaster-Sheffield, Pragi, Las Palmas, Sharm el Sheikh, Tel Awiwu i Monachium. Odwołane zostały wszystkie połączenia LOT-u do i z Warszawy.
Lotnisko Katowice nie może przyjąć zbyt dużej liczby dodatkowych maszyn z powodu trwającej rozbudowy płyt postojowych i dróg kołowania. We wtorek wieczorem funkcjonujące miejsca były zapełnione bazującymi tam i dodatkowymi samolotami. Lotnisko może przyjmować kolejne maszyny, w miarę odlatywania przebywających tam samolotów.