Jak podaje serwis naszemiasto.pl przy budowie dworca kolejowego, podziemnego dworca autobusowego i galerii handlowej pracuje około 530 ludzi z 30 firm podwykonawczych. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Strabag. Budowa jest skomplikowana ze względu na odchylania się ścian sąsiednich kamienic.

>>> Czytaj też: Coraz więcej polskich dworców pięknieje. PKP lepiej wykorzystuje pieniądze niż drogowcy

„Cały czas walczymy też z wodami gruntowymi, które będą pojawiały się do czasu, aż nie zostanie wykonana cała płyta fundamentowa” - mówi Antoni Pomorski z Neinver Polska. „To najbardziej skomplikowana budowa prowadzona obecnie w Polsce.” Jego zdaniem inwestycja mimo problemów przebiega zgodnie z harmonogramem. „W maju 2012 r. rozpoczynamy odbiór dworca kolejowego, procedury potrwają około miesiąca” - zapowiada.

Otwarcie galerii zaplanowane jest na rok 2013.

Reklama

Aby zobaczyć galerię zdjęć budowy kliknij na poniższe zdjęcie: