Spółka spodziewa się, że zwiększy sprzedaż, a jej przychody wzrosną o 10 proc. – Sądzę, że rok 2012 będzie jednym z lepszych, o ile nie najlepszym rokiem dla spółki – podkreśla Janusz Płocica, prezes Zelmera. Choć przewiduje on lekkie wyhamowanie wzrostu popytu, to podkreśla, że w porównaniu z innymi sektorami branża AGD radzi sobie dobrze i mniejsze wzrosty niż w roku 2011 r. nie są złą informacją.
Zelmer przewiduje wzrost sprzedaży o kilkanaście procent w Rosji i na Ukrainie, a w przypadku Polski, Czech, Słowacji czy Rumunii – o kilka procent.
Firma szacuje, że w całym 2011 r. popyt na drobny sprzęt AGD w Polsce wzrósł o 7 proc. w stosunku do roku 2010, a w przypadku Rosji i Ukrainy – nawet o około 20 proc.
W IV kwartale 2010 r. przychody Zelmera wyniosły 224,6 mln zł, zysk operacyjny 24,2 mln zł, a zysk netto 16,8 mln zł.