Skoda Holding zwiększyła sprzedaż aut w Rosji -podała rosyjska agencja informacyjna RIA-Nowosti. W okresie od stycznia do lipca 2012 roku czeskie przedsiębiorstwo sprzedało o 41 proc. więcej samochodów niż w tym samym okresie 2011 r.

Skoda sprzedała na rosyjskim rynku 54,68 tys. aut.

Rosjanie najchętniej kupują samochód Sedan Octavia. W ciągu siedmiu miesięcy 2012 roku sprzedano 28,3 tys. aut tego modelu - jest to wzrost o 33 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.

Na drugim miejscu ze względu na popularność jest Skoda Fabia, samochód reprezentujący segment miejskich aut kompaktowych. W lipcu br.r. sprzedaż tych pojazdów wzrosła o 40 proc. do 2,3 tys. aut w porównaniu do lipca 2011 roku.

Dużą popularnością w Rosji cieszy się również samochód terenowy Skoda Yeti. W okresie od stycznia do lipca br. zostało sprzedane 8,9 tys. aut tego typu. Dzięki tak dobrej sprzedaży Czesi zwiększyli wpływy, które w pierwszym kwartale 2012 roku wzrosły o 8,4 proc. do 2,9 mld euro. Czeska ekspansja w Rosji wciąż trwa. W 2013 roku spółka planuje wprowadzić na rynek nowy model samochodu - Skoda Rapid.

Reklama