Prywatyzacja TAP jest jednym z punktów porozumienia między Portugalią a Unią Europejską i Międzynarodowym Funduszem Walutowym w sprawie pożyczki dla Portugalii w wysokości 78 miliardów euro.

Rządowa ustawa o prywatyzacji TAP po zatwierdzeniu przez prezydenta powinna zakończyć się sprzedażą tych linii przed końcem bieżącego roku. Rząd spodziewa się uzyskać ze sprzedaży miliard euro.

Wśród przedsiębiorstw zainteresowanych kupnem TAP wymienia się LATAM, powstałe z połączenia brazylijskich linii TAM i chilijskich LAN, Qatar Airways, Turkish Airlines i niemiecką Lufthansę.

Linie TAP, do których należy również przedsiębiorstwo Groundforce oraz warsztaty lotnicze w Brazylii, potrzebują pilnie nowego udziałowca, ponieważ są zadłużone na 500 milionów euro.

Reklama

Samoloty TAP przewiozły w 2010 roku 9,1 miliona pasażerów, co było rekordem w całej historii tych linii. Utrzymują one m.in. codzienne połączenia z głównymi miastami Brazylii.