Jak przypomniał przewoźnik w piątkowym komunikacie, przetarg na dostarczenie nowego taboru wygrał H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych. "Producent ma 18 miesięcy na dostarczenie wagonów, jednak harmonogram zakłada, że już w 2013 roku 11 z 25 wagonów pojawi się w barwach Intercity na polskich torach" - poinformowała spółka.

Wagony mają być przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Zamówienie nowych 25 wagonów jest pierwszym takim zakupem spółki od 2008 roku.

PKP Intercity chce do 2015 r. zainwestować w tabor 4 mld zł. Połowa tej sumy ma pochodzić z funduszy unijnych, pozostałą część spółka planuje pozyskać na rynkach finansowych. Poza taborem, przewoźnik zamierza inwestować też w swoje zaplecza techniczne.

Poza zakupem 25 wagonów, które miałyby jeździć w relacji Wrocław-Poznań-Bydgoszcz-Trójmiasto, przewoźnik ogłosił na początku grudnia br. przetarg na 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które mają jeździć na trasach: Warszawa-Bydgoszcz; Olsztyn-Kraków; Gdynia-Katowice przez Łódź oraz Kraków-Szczecin przez Łódź i Poznań. Spółka przewiduje także w swoim programie inwestycyjnym modernizację 300 wagonów, ponad 200 z nich będzie jeździło na trasie Przemyśl-Szczecin. Pierwsze ze zmodernizowanych wagonów mają wyjechać na tory w styczniu 2013 r. Dodatkowo PKP IC planuje zakup 10 lokomotyw spalinowych dla obsługi połączeń pasażerskich i modernizację 20 lokomotyw spalinowych do prac manewrowych.

Reklama