Firma łączy się ze swoim komórkowym ramieniem PTK Centertel, a finalizacja tego procesu może nastąpić pod koniec roku.

„Jesteśmy liderem rynku mobilnego i chcemy tą pozycję jeszcze umocnić, przede wszystkim poprzez cross selling wewnątrz naszej obecnej bazy 20 mln klientów" – zapowiedział Witucki podczas konferencji.

W perspektywie 2015 r. firma chce przekroczyć 1/3 rynku usług mobilnych B2B i połowę rynku usług stacjonarnych.

TPSA zdecydowała o połączeniu z PTK Centertel. Ze słów prezesa Wituckiego wynika, że fuzja da "znaczące" ułatwienia w sprzedaży cross-sellingowej usług stacjonarnych i mobilnych, a strategia firmy zakłada koncentrację na usługach konwergentnych.

Reklama

"Mamy już analizy wykonalności prawnej połączenia, do zrobienia jest analiza finansowo - podatkowa. Takie procesy najlepiej zamykać pod koniec roku" - dodał Witucki.

TPSA ocenia, że w długim terminie jej wskaźnik dług netto/EBITDA będzie wynosił maksymalnie 1,5, a dźwignia finansowa max. 40%, zapowiedział dyrektor finansowy spółki Jacques de Galzain.

„Oczekujemy presji na zobowiązania, co jest związane m.in. z inwestycjami w 4G" – powiedział de Galzain podczas konferencji.

Spółka szacuje, że inwestycja w 4G może kosztować od 1 do 2 mld zł. W 2012 roku wskaźnik dług netto/EBITDA wyniósł 1, a dźwignia 28%.

TPSA i zależny od niej PTK Centertel są wiodącymi dostawcami usług telekomunikacyjnych w Polsce. TPSA dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). PTK Centertel świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.