Gazeta podaje, że Polskie Linie Kolejowe - w nowej unijnej perspektywie na lata 2014-2020 - liczą na otrzymanie od 30 do 35 miliardów złotych. Bruksela i polski rząd nie uzgodnili jeszcze podziału i zasad wykorzystania funduszy, ale kolejowa spółka już przygotowuje się do ich zagospodarowania.
>>> Czytaj też: Nowa strategia PKP: polska kolej będzie jak nowa
Przewodniczący rady nadzorczej PLK Arkadiusz Krężel powiedział "Pulsowi Biznesu", że programowi nadano roboczą nazwę "Wizja 2023". Naniesiono na mapę linie kolejowe prowadzące do stref ekonomicznych i ważnych ośrodków przemysłowych. Krężel deklaruje, że jego spółka zamierza zainwestować w nie, by usprawnić transport towarów i podnieść atrakcyjność Polski dla inwestorów.
Na liście priorytetowych inwestycji znajduje się remont magistrali węglowej, prowadzącej z Górnego Śląska do portów na pomorzu.
>>> Czytaj też: PKP Cargo ulegają szantażowi związkowców