"PKP Cargo zwiększa przewozy. W lipcu nasze pociągi dostarczyły klientom 10 mln ton ładunków i jest to najlepszy w tym roku wynik" - powiedział Boroń, cytowany w komunikacie spółki.

Największą grupę ładunków, które przewozi PKP Cargo, stanowią węgiel oraz kruszywa. Przez siedem miesięcy bieżącego roku rósł udział przewozów pierwszego z tych surowców w spółce. Rekompensowało to spadający wolumen przewozów kruszyw na całym rynku, co jest wynikiem realizacji mniejszej niż w poprzednich latach liczby inwestycji infrastrukturalnych w Polsce, podano również.

"W czerwcu trzeci miesiąc z rzędu rósł udział Grupy pod względem masy przewiezionych towarów. Na koniec czerwca udział Grupy PKP Cargo Logistics wyniósł 49,8% wg danych Urzędu Transportu Kolejowego, czyli o 3,5 pkt proc. więcej niż w marcu" - czytamy w komunikacie.

Spółka wskazuje, że Urząd Transportu Kolejowego nie podał jeszcze statystyk przewozowych za lipiec. Opublikował dopiero dane za czerwiec i w tym miesiącu Grupa PKP Cargo Logistics dostarczyła klientom łącznie ponad 9,5 mln ton towarów wykonując 2,6 mld tkm pracy przewozowej. Od stycznia do czerwca 2013 r., wskaźniki te wyniosły, odpowiednio, 52,8 mln ton i blisko 14 mld tkm.

Reklama

"Czerwiec 2013 roku był dotychczas najlepszym miesiącem dla całego sektora kolejowych przewozów towarowych w Polsce. Masa przewiezionych towarów była o blisko 3,4% większa niż przed rokiem, a wykonana praca o niemal 8,1%. W dużej mierze jest to pochodna wyników wypracowywanych przez Grupę PKP Cargo Logistics, która systematycznie odzyskuje udziały rynkowe. Dla przedsiębiorstwa istotny jest fakt, że już trzeci miesiąc z rzędu (tj wg danych za czerwiec) zachowuje ponad 60-proc. udział w rynku liczonym według pracy przewozowej" - czytamy dalej.

PKP Cargo złożyło pod koniec lipca prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) w związku z planowanym debiutem na warszawskiej giełdzie. Ostateczna decyzja dotycząca terminu oferty publicznej uzależniona jest od "m.in. decyzji właściciela i warunków rynkowych".

PKP Cargo działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (60% udziału w rynku) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej (116 mln ton przewiezionych w 2012 roku).