Pakiet udziałów w KDWT zostanie objęty przez Kolportera w zamian za 100% udziałów w nowoutworzonej spółce, do której Kolporter wniesie zorganizowaną część przedsiębiorstwa obejmującą działalność w zakresie dystrybucji wyrobów tytoniowych i innych artykułów szybkozbywalnych (Kolporter Departament Dystrybucji FMCG), podał Eurocash.

"Umowa z Kolporterem pozwoli nam połączyć potencjał dwóch wiodących graczy na mocno rozdrobnionym i konkurencyjnym rynku dystrybucji wyrobów tytoniowych. Transakcja ta wpisuje się w naszą strategię, zakładającą konsolidację branży i umacnianie pozycji Grupy Eurocash jako lidera w hurtowej dystrybucji dóbr szybko rotujących (FMCG) oraz głównego partnera tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce" - powiedział prezes Eurocash Luis Amaral, cytowany w komunikacie.

Umowa wejdzie w życie po spełnieniu określonych warunków, w szczególności po uzyskaniu zgody UOKIK oraz banków, podano również.

>>> Czytaj też: Papierosy mentolowe: Krótszy okres przejściowy

"Dla Kolportera umowa inwestycyjna z Eurocash i KDWT nie oznacza wyjścia z tego biznesu, a możliwość uczestniczenia w tworzeniu niekwestionowanego lidera na rynku dystrybucji wyrobów tytoniowych i innych produktów impulsowych" - podkreślił prezes Kolportera Krzysztof Klicki.

KDWT, obecnie w 100% zależny od Eurocash, to krajowy lider na rynku aktywnej dystrybucji artykułów tytoniowych. Oferowany przez KDWT asortyment obejmuje m.in. papierosy i wyroby tytoniowe, kawy, herbaty, słodycze, baterie, karty telefoniczne oraz leki dostępne bez recepty. KDWT posiada ponad 140 filii, z których wiele zlokalizowanych jest bezpośrednio przy hurtowniach Eurocash Cash&Carry, oraz 2 centra dystrybucyjne. W 2012 r. sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych sięgnęła 2,6 mld zł, podano również.

Kolporter, w ramach Departamentu Dystrybucji FMCG, zapewnia kompleksową obsługę indywidualnych punktów sprzedaży i sieci handlowych na terenie całego kraju. W jego ofercie znajdują się m.in. wyroby tytoniowe, karty telefoniczne, bilety, impulsowe artykuły spożywcze, baterie i leki OTC. Dysponuje także szeroką ofertą produktów pod markami własnymi (słodyczy, napojów energetycznych i izotonicznych oraz produktów spożywczych). W 2012 r. łączna sprzedaż Departamentu Dystrybucji FMCG Kolportera wyniosła 2,0 mld zł.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy i jednym z największych dystrybutorów towarów FMCG w Polsce.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z Grupą Tradis w ramach prowadzonych przez Grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 10 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.