Jak czytamy w gazecie, Citigroup przepytała pod tym kątem firmy z 5 krajów naszego regionu. W Polsce aż 39 procent małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje, że w ciągu 2 lat planuje przeprowadzić ekspansję na zagranicznych rynkach. To największy odsetek ze wszystkich przebadanych krajów. Na Węgrzech ekspansję planuje 38 procent firm, w Rumunii 32, w Czechach 23, a w Rosji 21.

Piotr Kosno z banku Citi Handlowy komentując te wyniki mówi, że Polskie firmy charakteryzuje duży potencjał do ekspansji zagranicznej. Produkty i marki, które oferują, są na światowym poziomie, a często nawet - zdaniem eksperta - kreują nowe trendy.

>>> Czytaj też: W 2013 roku upadło w Polsce 926 firm

Ekspert dodaje, że zagraniczna ekspansja polskich firm nie polega już jedynie na rozpoczynaniu czy zwiększaniu eksportu. Nasi przedsiębiorcy coraz częściej bowiem budują za granicą struktury organizacyjne i fabryki.

Reklama

Więcej w Pulsie Biznesu