"Czasy, gdy sprzedaż napojów bezalkoholowych rosła w szybkim tempie, się skończyły. W 2013 r. wydaliśmy na nie 11,76 mld zł, o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej – podaje Coca-Cola HBC Polska za firmą badawczą Nielsen. Dla porównania: w 2007 r., gdy wartość rynku wynosiła około 9,3 mld zł, sprzedaż urosła w rok o 17 proc. Wyhamowanie tempa widoczne było już w 2009 r., gdy wydaliśmy na napoje ponad 11 mld zł. Ich sprzedaż urosła wówczas tylko o 4 proc." - czytamy w artykule.

Na rynku napojów wzrosła sprzedaż wody - o 2,4 proc. r/r do 3,1 mld zł w 2013 r., a spadła napojów gazowanych - o 1,2 proc. do ok. 3,8 mld zł.

"Nadal więcej niż na wodę wydajemy na soki, nektary i napoje owocowe. W ubiegłym roku wartość ich sprzedaży sięgnęła 3,5 mld zł, ale była o 1,9 proc. mniejsza niż rok wcześniej" - czytamy dalej.