"W 2014 r. zarząd koncentruje się na integracji aktywów nabytych w latach 2012-2013 i na rozwoju organicznym biznesu Grupy na rynkach bazowych, jak też na ekspansji na rynkach eksportowych Rosji, UE i na rynkach trzecich. W naszych planach 2014 będzie rokiem wzrostu skali oraz poprawy zyskowności naszego biznesu" - powiedział Yurkevych, cytowany w komunikacie.

Według wstępnych danych, przychody Milkilandu wzrosły w ub.r. o ok. 19 proc. r/r do 341 mln euro, zaś zysk EBITDA spadł o 12 proc. r/d do 33 mln euro.

Milkiland Ukrainie ma rozwijać się dzięki dzięki zmianie oferty produktowej w kierunku towarów o wyższej wartości dodanej oraz na odbudowie zakładów produkcyjnych, podano w komunikacie.

Spółka planuje także rozwój biznesu Milkiland-Agro, a celem jest osiągnięcie marży takiej, jak w segmencie rolniczym, m.in. poprzez poprawę działalności pierwszej sekcji nowej farmy mleczarskiej, aby zwiększyć produkcję własną mleka o ok. 40 proc..

Reklama

W odniesieniu do kombinatu mleczarskiego Ostankino, Milkiland planuje także skupienie się na produktach o wyższej wartości dodanej.

W przypadku polskiej spółki Ostrowia celem jest zwiększenie wykorzystania mocy przerobowych do 50 proc. z 22 proc. w ub.r., planowana jest też promocja marki sera "Ostrowia" na polskim rynku oraz uzyskanie w 2014 r. dostępu do rynku rosyjskiego. Ostrowia może natomiast rozpocząć eksport na Ukrainę od 30 lipca 2013 r.

Milkiland jest działającym na terenie Rosji, Ukrainy, a także Polski producentem szerokiej gamy wyrobów mlecznych. Spółka (holding j Milkiland N.V., zarejestrowany w Holandii) jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2010 r.