Dane opublikował Urząd Regulacji Energetyki. Od wprowadzenia możliwości zmiany dostawcy prądu w lipcu 2007 roku do końca lutego 2014 r. dostawcę prądu zmieniło ponad 260 tysięcy klientów, w tym blisko 160 tysięcy osób prywatnych i blisko 105 tysięcy odbiorców biznesowych.
Obecnie jak wynika z danych Urzędu, zdecydowanie częściej decydują się na taki krok klienci indywidualni niż firmy. Na początku było odwrotnie.
>>> Czytaj więcej: PKP Energetyka rośnie w siłę. Może być konkurencją dla Chińczyków
Zmiana dostawcy jest prosta i bezpłatna, ale trzeba czytać regulamin
Rzeczniczka URE Agnieszka Głośniewska podkreśla, że zmiana sprzedawcy prądu jest bardzo prosta. Trzeba to jednak robić ostrożnie: zawsze czytać dokładnie regulamin i zapisy umowy. Nie zawsze bowiem jest tak, że zmiana automatycznie oznacza niższe rachunki.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.maszwybor.ure.gov.pl. Zmiana dostawcy energii jest bezpłatna. Możemy to robić dowolną liczbę razy.