Arena ma trwale dołączyć do międzynarodowej elity tego typu obiektów.

"Spółka PL2012+, operator stadionu, sama się finansuje, bez dopłat od państwa. Mamy wypełniony portfel wydarzeń, a przymiarki robimy już wręcz na lata 2017-2019. W ubiegłym roku odwiedziło nas 1,3 mln osób, w tym roku szacujemy frekwencję na 1,5-1,7 mln wizyt - już na poziomie topowych aren na świecie. Celem jest wejście do piątki najlepszych obiektów tego typu" - powiedział ISBnews Herra.

>>> Czytaj też: Stadion Narodowy otwarto i złamano przy tym prawo

Dodał, że na początku czerwca spółka planuje pokazać wyniki finansowe.

Reklama

"Myślę, że będziemy mogli za kilkanaście dni pokazać fajne wyniki. Sytuacja zmieniła się znacząco na lepsze. Mamy bardzo duży wzrost przychodów r/r, przy kontrolowanych kosztach" - dodał prezes

Stadion określił jako miejsce spotkań kulturalnych, sportowych i biznesowych, a w portfelu wydarzeń ma być równowaga między tymi segmentami.

"W tym roku będzie łącznie 350 wydarzeń biznesowych, oczekujemy zwiększenia tej liczby w przyszłym roku. Duże wydarzenia (koncerty, wydarzenia sportowe) dają ok. 30 proc. przychodów, długoletnie partnerstwa strategiczne sięgają 20 proc. To znakomity wynik na tle innych aren i będziemy informować o współpracy z największymi markami, w tym docelowo partnerze tytularnym. Produkty premium, szczególnie loże, oprócz rocznych umów, są coraz częściej wynajmowane na konkretne wydarzenia. Komercjalizacja powierzchni biurowych również postępuje. Szykujemy kolejne 4-5 umów" - wymienił Herra w rozmowie z ISBnews.

Podsumował, że spółka ma wypełniony portfel dużych wydarzeń na 2014 i 2015, a zachęca do rozmów o największych eventach na 2016 r.

Spółka PL.2012+ jest operatorem Stadionu Narodowego od 1 stycznia 2013 roku.

Na największych festiwalach muzycznych będzie można płacić kartą. Czytaj więcej tutaj.