Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) podzielił stanowisko UOKiK i utrzymał nałożoną na RWE Polska karę pieniężną w wysokości 1 928 144 zł, podał Urząd. Spółka została ukarana za przedkładanie do podpisu klientom nieuzupełnionych w istotnej części kontraktów - tzw. in blanco.

RWE Polska zajmuje się sprzedażą energii elektrycznej. Postępowanie UOKiK wykazało, że RWE wprowadzała konsumentów w błąd nie podając im informacji o warunkach dostawy energii przed zwarciem umowy. Zgodnie z procedurą stosowaną przez RWE Polska, konsumenci podpisywali umowy z pustymi miejscami do wypełnienia.

Urząd napisał w uzasadnieniu, że informacje o grupie taryfowej, mocy umownej, okresie rozliczeniowym klient uzupełniał już po podpisaniu kontraktu przez konsumenta. W rezultacie konsument dowiadywał się o tym, ile będzie płacił za prąd dopiero po zawarciu umowy.

>>> Polska nie odda złóż Rosjanom. RWE Dea bez zgody na przedłużenie koncesji

Reklama

Tymczasem przedsiębiorca powinien rzetelnie poinformować konsumenta o warunkach umowy zanim dojdzie do jej podpisania, podkreśla Urząd.

Wyrok nie jest prawomocny, przedsiębiorcy przysługuje apelacja.

>>> RWE chce w Polsce inwestować w infrastrukturę sieciową i farmy wiatrowe