Druga oferta należała do konsorcjum z Salini Polska jako liderem i Salini Impregilo, Todini Costruzioni Generali oraz PBDiM Kobylarnia jako partnerami. Jej wartość wyniosła 876,77 mln zł brutto.

Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację inwestycji 835,03 mln zł brutto.

Przetarg na dokończenie ponad 40-kilometrowego odcinka A4 między Rzeszowem a Jarosławem został ogłoszony w lutym br. GDDKiA przypominała wtedy, że w połowie stycznia br. odstąpiono od umowy z konsorcjum firm realizujących prace na tym odcinku A4: Polimex Mostostal S.A. i Doprastav a.s. Na dzień odstąpienia od umowy zaawansowanie rzeczowe wynosiło 69%.

GDDKiA wyrzuca Polimex-Mostostal z budowy autostrad A1 i A4

Reklama

Budowa ma zostać zakończona w ciągu 14 miesięcy, jednak nnowy wykonawca zobowiązany będzie do wykonania tzw. kamienia milowego co oznacza, że w terminie 12 miesięcy od daty rozpoczęcia ukończy roboty i uzyska pozwolenia na użytkowanie w zakresie jednej jezdni autostrady A4 od węzła Rzeszów Wschód (bez węzła) do węzła Wierzbna, węzła Łańcut oraz węzła Przeworsk.