Konsumenci oceniali poszczególne rynki według 4 kategorii: porównywalność ofert, zaufanie wobec przedsiębiorstw, problemy i skargi oraz zadowolenie z przedsiębiorstw.



Rynki towarów funkcjonują znacznie lepiej niż rynki usług, chociaż różnica ta powoli się zmniejsza” - powiedział unijny komisarz ds. polityki konsumenckiej Neven Mimica. Jak dodał, „rynki, które w przeszłości najgorzej funkcjonowały, jak rynek paliw samochodowych i przewozów kolejowych, odnotowały wzrost, ale wciąż są niesatysfakcjonujące”. Unijne badanie wykazało także, że usługi bankowe pozostają najbardziej problematycznym sektorem. „Rynki produktów inwestycyjnych i kredytów hipotecznych znalazły się na dole listy rankingowej, znacznie poniżej średniej dla sektora usług” - powiedział komisarz.



Ponadto rynki telekomunikacyjne znalazły się znacznie poniżej średniej w zakresie zaufania, wyboru dostawców i ogólnej satysfakcji klientów. Usługi użyteczności publicznej, w szczególności energii elektrycznej i gazu, również są według konsumentów poniżej średniej.

Czytaj też: Nie będzie badań nad jakością sieci komórkowych i internetowych

Reklama