Mistrzostwa w piłce nożnej także na świecie zgromadziły przed telewizorami rekordową liczbę widzów. Telewizyjni nadawcy spodziewają się, że finałowy mecz 13 lipca 2014 r. przyciągnie przed ekrany 909 mln osób, czyli tyle, ile rekordowe pod względem oglądalności spotkanie Hiszpania-Holandia z 2010 r.

W trakcie meczu Brazylii z Chorwacją wysłano 12,2 mln tweetów – co świadczy o coraz częstszym korzystaniu z „drugiego ekranu”, czyli urządzenia mobilnego, podczas oglądania telewizji.

Oto najciekawsze fakty o tegorocznym mundialu w telewizjach na świecie:

– 56 spotkań mistrzostw świata w piłce nożnej obejrzało na antenach otwartych (TVP1 i TVP2) średnio 3,2 mln widzów – mundial w RPA zobaczyło o 7,9 proc. mniej - 3,03 mln widzów.

Reklama

– Spotkania 1/8 finału (rozgrywane w dniach 28 czerwca – 1 lipca) także miały większą widownię telewizyjną niż cztery lata temu podczas mistrzostw rozgrywanych na boiskach w RPA. Średnia oglądalność wyniosła 3,5 mln (32,9 proc. widzów). To wzrost o 9,9 proc. w stosunku do mundialu w 2010 r.

>>> Czytaj też: Mundial nie rozpędzi gospodarki Brazylii. Organizacja mistrzostw kuleje

– Do tej pory największą oglądalność miał mecz otwarcia Mundialu: Brazylia – Chorwacja, który zgromadził w Polsce 5,19 mln widzów.

– 11,5 mln widzów w Holandii (88,4 proc.) obserwowało zwycięstwo ich drużyny nad Chile. W miejscach publicznych mecz oglądało 1,3 mln osób.

– Rekordowa liczba 42,9 mln Brazylijczyków oglądała swoją drużynę w trakcie zwycięstwa nad Chorwacją.

– Mecz Brazylia - Chorwacja był również najchętniej oglądanym meczem otwarcia od co najmniej 12 lat w Wielkiej Brytanii, gdzie zgromadził przed telewizorami 11,2 mln widzów.

– Mecz Belgia - Korea Południowa był najchętniej oglądanym meczem piłkarskim w historii belgijskiej telewizji, przyciągając 5,1 mln fanów sportu.

– 27,3 mln (84,2 proc. widzów) zasiadło przed telewizorami w Niemczech, by oglądać jak ich drużyna pokonywała USA.

– 15,3 mln Włochów (82 proc. widzów) obserwowało mecz swojej drużyny z Anglią.

– 68,5 proc. widzów w Hiszpanii (11,2 mln) rozpaczało przed telewizorami, gdy ich zespół został pokonany przez Holandię.

– Francuskie zwycięstwo nad Hondurasem zdobyło 56,3 proc. udziału w rynku we Francji (15,9 mln widzów). 1 mln z nich oglądał mecz na platformach cyfrowych.

– Pomimo wczesnej pory (8 rano) transmisja meczu Chile-Australia przyciągnęła przed telewizory 2,3 miliona Australijczyków.

>>> Polecamy: Piłkarze na wagę złota. Messi jest warty tyle samo, co 484 apartamenty