- Konsorcjum firm Salini Polska, Salini Impregilo i Todoni Costruzioni Generali złożyło najtańszą ofertę, wartą 995,90 mln zł brutto, na budowę odcinka Ostróda Północ – Ostróda Południe drogi ekspresowej S7 wraz z budową obwodnicy Ostródy, podał olsztyński oddział GDDKiA.

"Siedmiu wykonawców złożyło oferty w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Ostróda Północ – Ostróda Południe o dł. 9,7 km wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK 16 o dł. 8,7 km" - głosi komunikat. Druga najtańsza oferta należała do Astaldi i była warta 1 124,52 mln zł brutto, a trzecia - do konsorcjum Budimeksu i Ferrovial Agroman (1 318,50 mln zł brutto). Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia 1 452,58 mln zł brutto.

Wszyscy potencjalni wykonawcy z wyjątkiem konsorcjum PRM Mosty Łódź i Bunte zadeklarowali identyczne pozostałe warunki realizacji zadania: 20-miesięczny termin realizacji zadania i 10-letnią gwarancję na roboty. Konsorcjum Mostów Łódź chciało wykonać inwestycję w 23 miesiące.

Inwestycja polegać będzie na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstaną dwa węzły drogowe - "Ostróda Północ" na przecięciu z drogą wojewódzką 530 i "Ostróda Południe" na skrzyżowaniu z DK 16. Wraz z budową odcinka S7 zostanie zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy od skrzyżowania z DK 15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła „Ostróda Południe". Obwodnica Ostródy będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Reklama

>>> Czytaj też: GDDKiA: Na drogach będą zmiany. Rewolucji nie będzie