Trasa będzie budowana w systemie „zaprojektuj i zbuduj": okres projektowania trasy to ok. 8 miesięcy, czas realizacji inwestycji - 30 miesięcy.

"Obwodnica Kościerzyny powstanie w ciągu drogi krajowej nr 20 łączącej Stargard Szczeciński i Gdynię. Kontrakt obejmuje budowę czterech węzłów drogowych, łączących trasę główną z innymi drogami: Węzeł Kościerzyna Zachód (połączenie z drogą powiatową Kościerzyna-Wdzydze), Węzeł Kościerzyna Południe (skrzyżowanie z DW nr 214), Węzeł Kościerzyna Wschód (skrzyżowanie z DW nr 221) oraz Węzeł Wierzyca (skrzyżowanie z DK nr 20). Początek projektowanego przez wykonawcę odcinka obwodnicy leży około 1 km od miasta Kościerzyna, koniec jej sięga miejscowości Kościerska Huta" - czytamy w komunikacie.

W ramach kontraktu, konsorcjum Strabag i należącej do koncernu spółki Heilit+Woerner, zobowiązane jest do wykonania drogi o przekroju 2+1(dwa pasy w jedna stronę i jeden w przeciwną), z rezerwą pod przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2x2 (po dwa pasy w każdą stronę). Przebudowane lub zbudowane zostaną drogi lokalne i dojazdowe przylegające do nowej trasy, podano również.

Projekt obwodnicy będzie obejmował też budowę 9 obiektów inżynieryjnych, w tym wiaduktu biegnącego nad trzytorową linią kolejową oraz obiektów mostowych i szeregu urządzeń ochrony środowiska.

Reklama

"Oprócz odciążenia miasta i wyprowadzenia z niego ruchu pojazdów ciężarowych, ma udrożnić szlak komunikacyjny przez teren Kaszub i uczynić jej okolice atrakcyjnymi dla potencjalnych inwestorów i przedsiębiorców" - podsumowano w komunikacie.

>>> Czytaj też: Drogowa Polska B. Autostrada A2 zatrzyma się na Mińsku Mazowieckim