Odnowiony serwis transakcyjny PKO BP będzie charakteryzował się m.in. zmienioną szatą graficzną i nową stroną startową z uproszczonym układem nawigacyjnym. Będzie wyposażony w prostą wyszukiwarkę transakcji oraz boks ze skrótami, dzięki któremu użytkownik będzie mógł w szybki sposób dotrzeć do najbardziej potrzebnych funkcji. – Dotychczasowy wygląd iPKO wdrażany był w 2008 roku. Przez ten czas zmieniła się technologia, oczekiwania klientów i przede wszystkim sposób korzystania przez nich z serwisów bankowych. Wszystkie te elementy uwzględniliśmy w nowym projekcie – powiedział Jakub Grzechnik, dyrektor centrum bankowości mobilnej i internetowej w PKO BP.

Po uruchomieniu nowego iPKO, co ma nastąpić w za kilka tygodni, dotychczasowi klienci będą mogli korzystać zarówno z dotychczasowej jak i odświeżonej platformy oraz przełączać się między nimi przy pomocy jednego kliknięcia, bez ponownego logowania. Przedstawiciele PKO zadeklarowali, że tak długo jak klienci będą tego oczekiwać, będą mogli korzystać ze starego systemu. Docelowo zostanie on jednak wyłączony. Na nowy system zostaną natomiast od razu przeniesieni dotychczasowi klienci detaliczni przejętego przez PKO banku Nordea.

PKO to nie pierwsza instytucja, która w ostatnim czasie podjęła decyzję o rewitalizacji swojego serwisu internetowego. W tym kontekście najgłośniej było o mBanku, który zafundował swoim klientom prawdziwą rewolucję – w miejsce prostego systemu opartego na tabelkach, wprowadził obudowany w wiele nowych funkcji serwis transakcyjny, wyposażony w elementy grywalizacji, inteligentnych wyszukiwarek itd. System zdobył uznanie na arenie międzynarodowej, ale w Polsce ma krytyków. mBank zainwestował w niego 100 mln zł. Tyle samo środków chce przeznaczyć na aktualizację swojej bankowości elektronicznej ING Bank Śląski.

Reklama