Z badań firmy Trusted Shops wynika, że już co trzeci Polak zawiera transakcje w sieci co najmniej raz w tygodniu. W kupowaniu online wyprzedzają nas jedynie europejscy liderzy – Niemcy (39 proc.) i Wielka Brytania (44 proc.). Nie jest tajemnicą, że zainteresowanie e-zakupami zwiększa się przede wszystkim w okresie świątecznym, który jest niezwykle gorącym okresem zarówno dla e-sklepów, jak i firm kurierskich.
- Święta to dla firm logistycznych szansa na osiągnięcie ponadprzeciętnych wyników, ale również ogromne wyzwanie. Prognozy wskazujące na kolejne rekordy na rynku e-commerce w Wielkiej Brytanii nie są dla nas zmartwieniem. Spodziewaliśmy się kontynuacji boomu w sektorze e-handlu - mówi Rafał Brzoska, prezes grupy Integer.pl. właściciela paczkomatów InPost. Już teraz statystyki pokazują wzrost o 20 proc. w stosunku do poprzedniego roku, pomimo sierpniowego zastoju.
>>> Czytaj też: Polska gospodarczą potęgą? Wyprzedzimy Szwecję i Szwajcarię, ale do G20 nie wejdziemy
Według badań firmy Mintel, sprzedaż internetowa w Europie podwoi się do 2019 r. i osiągnie wartość 330 miliardów euro. Ponadto w Wielkiej Brytanii już 41 proc. użytkowników internetu robi zakupy za pomocą smartfona. Liczba ta jest wyższa tylko we Włoszech, gdzie na taką formę zakupów decyduje się aż 44 proc. użytkowników.
W innych krajach europejskich zakupy mobilne cieszą się nieco mniejszą popularnością: 28 proc. we Francji, 33 proc. w Niemczech i 40 proc. w Hiszpanii. Podczas gdy 35 proc. użytkowników w Wielkiej Brytanii dokonuje zakupów za pomocą tabletu, na kontynencie wskaźnik ten jest niższy: od 23 proc. we Francji i Niemczech do 26 proc. w Hiszpanii i 32 proc. we Włoszech.