Z badań firmy Trusted Shops wynika, że już co trzeci Polak zawiera transakcje w sieci co najmniej raz w tygodniu. W kupowaniu online wyprzedzają nas jedynie europejscy liderzy – Niemcy (39 proc.) i Wielka Brytania (44 proc.). Nie jest tajemnicą, że zainteresowanie e-zakupami zwiększa się przede wszystkim w okresie świątecznym, który jest niezwykle gorącym okresem zarówno dla e-sklepów, jak i firm kurierskich.

- Święta to dla firm logistycznych szansa na osiągnięcie ponadprzeciętnych wyników, ale również ogromne wyzwanie. Prognozy wskazujące na kolejne rekordy na rynku e-commerce w Wielkiej Brytanii nie są dla nas zmartwieniem. Spodziewaliśmy się kontynuacji boomu w sektorze e-handlu - mówi Rafał Brzoska, prezes grupy Integer.pl. właściciela paczkomatów InPost. Już teraz statystyki pokazują wzrost o 20 proc. w stosunku do poprzedniego roku, pomimo sierpniowego zastoju.

>>> Czytaj też: Polska gospodarczą potęgą? Wyprzedzimy Szwecję i Szwajcarię, ale do G20 nie wejdziemy

Według badań firmy Mintel, sprzedaż internetowa w Europie podwoi się do 2019 r. i osiągnie wartość 330 miliardów euro. Ponadto w Wielkiej Brytanii już 41 proc. użytkowników internetu robi zakupy za pomocą smartfona. Liczba ta jest wyższa tylko we Włoszech, gdzie na taką formę zakupów decyduje się aż 44 proc. użytkowników.

Reklama

W innych krajach europejskich zakupy mobilne cieszą się nieco mniejszą popularnością: 28 proc. we Francji, 33 proc. w Niemczech i 40 proc. w Hiszpanii. Podczas gdy 35 proc. użytkowników w Wielkiej Brytanii dokonuje zakupów za pomocą tabletu, na kontynencie wskaźnik ten jest niższy: od 23 proc. we Francji i Niemczech do 26 proc. w Hiszpanii i 32 proc. we Włoszech.