W oficjalnym komunikacie, szef Wirtualnej Polski wyjaśnił, że celem strategicznym grupy jest inwestycja w opiniotwórcze treści, włączenie do portfolio Money.pl jest tego konsekwencją.

- Nasza redakcja biznesowa poszerza się o zespół uznanych dziennikarzy i ekspertów z takich dziedzin, jak giełda, raporty gospodarcze, analityka finansowa oraz prawo - powiedział Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.

Grupa Money prowadzi działalność redakcyjną, reklamową oraz e-commerce. Flagowym produktem jest powstały 14 lat temu serwis Money.pl - jeden z najpopularniejszych portali finansowych w Polsce. Serwisy grupy miesięcznie docierają do ponad 3,7 mln użytkowników.

- Od połączenia WP z o2 na wiosnę tego roku inwestowaliśmy w segment "biznes, finanse, prawo", co przełożyło się na intensywne wzrosty liczby czytelników oraz osiągnięcie we wrześniu pozycji lidera w tej kategorii Megapanelu. Inwestycja w Grupę Money cementuje tę pozycję i wzmacnia portfolio silnych marek grupy WP - dodał Grzegorz Czapski z Wirtualnej Polski.

Reklama

- Wnosimy do grupy WP szereg kompetencji produktowych i unikalny know-how. Połączenie sił nie tylko stabilizuje naszą pozycję rynkową, ale przede wszystkim otwiera przed nami nowe możliwości biznesowe - podkreślił prezes Grupy Money Aleksander Kusz.

Dla WP ważnym elementem działalności Grupy Money jest intensywnie rozwijający się sektor e-commerce, który jest równocześnie jednym z filarów strategii rozwoju grupy WP. Money rozwinęła serwisy i narzędzia pozwalające na kupowanie oraz sprzedawanie produktów i usług finansowych w sieci, a także oszczędzanie środków czy zarządzanie prywatnym budżetem. Dzięki przejęciu grupy Money Wirtualna Polska zyskała "solidny fundament do dalszej ekspansji w tym obszarze", stwierdzono.

>>> Czytaj też: Znani i bogaci, którzy mieli problemy z fiskusem

- Transakcje e-commerce opierają się w dużej mierze na zaufaniu. Połączenie siły marki WP z marką Money pozwoli nam stworzyć sieć zaufanych witryn internetowych, które gwarantują prestiżowym markom finansowym właściwy kontekst dla ich działalności sprzedażowej w internecie oraz dotarcie do właściwych odbiorców zainteresowanych konkretnym produktem - wskazał Michał Brański z Wirtualnej Polski.

Spółka przypomina, że w ciągu ostatnich 9 miesięcy nowo powstała Grupa Wirtualna Polska przeszła proces integracji, rozbudowy oraz zmian wizerunkowych, wśród których wymienić należy m.in. zupełnie nową stronę główną WP. zmianę polityki wydawniczej czy przeprowadzenie całkowitej zmiany identyfikacji wizualnej serwisów WP.

Grupa zrealizowała akwizycje w obszarze 'sport', 'nowe technologie' oraz w obszarze 'e-commerce', to pozwoliło jej wykorzystać potencjał oglądalnościowy serwisów do rozszerzenia działalnośći e-commerce ('content-meets-commerce').

Grupa zawarła strategiczne alianse z redakcjami m.in. Rzeczpospolitej, telewizji Discovery i TVP oraz z Radiem Zet, a także wprowadziła nowe formaty reklamowe. Nawiązała partnerstwa z prestiżowymi markami, takimi jak m.in. Orlen, Nike, L'Oreal, PKO BP, Mars, Wedel, Skoda, Polpharma czy Lidl w ramach reklamowych akcji specjalnych. Wreszcie wzmocniła obecność w segmencie wideo, poprzez inwestycje w zespół oraz w nowe studio telewizyjne, a także wprowadziła nowe funkcjonalności do poczty WP i o2.

Wirtualna Polska to polska grupa internetowa powstała z połączenia w lutym 2014 roku Wirtualnej Polski i o2 przy udziale funduszu Innova Capital. W skład Grupy WP wchodzą m.in.: portale WP i o2, poczta.wp.pl i poczta.o2.pl, BizTok.pl, dobreprogramy.pl oraz telewizja internetowa WP.tv.

Spółka holdingowa Money.pl powstała w roku 2000 we Wrocławiu. W ciągu kolejnych lat działalności intensywnie inwestowała na polskim rynku internetowym. Dziś w skład grupy Money wchodzą takie spółki jak: Money.pl, Business Ad Network, Businessclick, Favore i Legalsupport.

>>> Czytaj też: Włochy: koniec paragonów fiskalnych i zakaz płacenia gotówką powyżej 30