Sześcioczłonowy pojazd 39WE zamówiła Warszawska Kolej Dojazdowa. W tej chwili kończą się prace projektowe, następnie ma powstać prototyp.

W projekcie uwagę zwraca prawie pionowa, duża szyba czołowa, która pozwoli maszyniście obserwować wydarzenia bezpośrednio przed maszyną.

- Ze względu na lokalizację przejazdów i przejść tuż przed początkiem peronów maszynista musi mieć możliwość zauważenia pieszych i samochodów znajdujących się w bliskiej odległości od czoła pojazdu - wyjaśnia zastępca kierownika sekcji konstrukcyjnej w spółce Newag Zenon Radzik. Wskazuje, że jazda pociągiem będzie wygodna i komfortowa - Będzie między innymi wyposażony w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację oraz z miejsca dla niepełnosprawnych - mówi Zenon Radzik.

W sumie zostało zamówionych sześć takich pojazdów. Każdy z nich mierzy 60 metrów i pomieści łącznie 505 pasażerów. Mają wyjechać na tory WKD w 2016 roku. Pojadą z prędkością 80 km/h.