"Projekty, które postawiliśmy sobie jako cel strategiczny do osiągnięcia w kolejnych 3 latach, są bardzo ambitne ale realistyczne. Oparte są bowiem na dogłębnej analizie naszej obecnej pozycji, zidentyfikowania naszych przewag konkurencyjnych oraz oczekiwań i potrzeb naszych partnerów, oraz na rynkowych trendach i prognozach. Wierzę, że ich realizacja spowoduje, że ABC Data będzie niekwestionowanym liderem regionu CEE, do której to pozycji szybko się zbliżamy" - powiedziała Weiss, cytowana w komunikacie.
"ABC Data intensywnie wzmacnia swoją pozycję na rynkach zagranicznych i rozwija eksport na istniejących rynkach oraz buduje pozycję na nowych rynkach ze szczególnym wskazaniem na kraje bałkańskie" - czytamy w komunikacie.
Na początku roku w Rumunii otwarto nowe centrum logistyczne, z którego obsługiwana jest Europa Południowa. Pozwala to na utrzymanie standardowego czasu dostaw (24-48h) w całym regionie. We wszystkich krajach ABC Data opracowuje i wprowadza najwyższej jakości programy kanałowe. Taki rodzaj współpracy z partnerami przy jednoczesnym poszerzaniu oferty w wyniku podpisywania nowych kontraktów jest powodem znaczącego wzrostu sprzedaży na Litwie, Węgrzech oraz w Rumunii, podkreślono w informacji.
W ostatnich okresie spółka podpisała liczne kontrakty zarówno na rynkach zagranicznych (m.in. Ricoh na CEE, ABC Data jest wyłącznym dystrybutorem Electronic Arts na 4 rynkach - czeskim, węgierskim, słowackim oraz rumuńskim, Creative Labs - w krajach bałtyckich, na Węgrzech i Bałkanach, w Rumunii i Bułgarii), jak i na rynku polskim (serwery Lenovo, urządzenia sieciowe firmy Zyxel, drukarki Kyocera, tusze i tonery BlackPoint, urządzenia zasilania awaryjnego CyberPower), co pokazuje jak dynamicznie się rozwija w kategorii produktów IT i zdobywa przewagę w regionie szerokością oferty. Również firma iSource, realizuje wyniki przewyższające założenia, podano w informacji.
"ABC Data widzi zmieniające się trendy, które podążają w kierunku globalnej infrastruktury sieciowej, czyli Internet of Things (tzw. Internet Rzeczy). Dlatego spółka już teraz wprowadza do swojego portfolio nowe produktów typu smart z kategorii fit, health i home. W ofercie firmy są dostępne smartwatche i smartbandy firmy MyKronoz. Obszar mobile, w ramach którego wprowadzane są produkty z bardzo szybko rozwijającej się kategorii wearables, znajduje się w grupie inicjatyw strategicznych, które ABC Data chce intensywnie rozwijać. Już teraz spółka notuje dynamiczny wzrost sprzedaży produktów i akcesoriów jednego z wiodących producentów na rynku mobile" - czytamy dalej.
AGD i RTV to kolejny obszar, w którym ABC Data widzi możliwość dynamicznego rozwoju. Podjęte zostały ku temu kroki poprzez podpisanie umów z wieloma znaczącymi producentami, m.in. Electrolux, Panasonic, Whirlpool, Indesit, LG i Denon, wskazano również.
"ABC Data posiada największą ofertę na rynku z ponad 100 tys. produktów i liczba ta w znaczący sposób dalej rośnie. Od niedawna spółka dystrybuuje nowe kategorie produktów jakimi są artykuły szkolne i papiernicze oraz zabawki. Dzięki bogatszej ofercie produktowej rosną możliwości pozyskiwania przez spółkę nowych klientów. (…) Firma wprowadziła do portfolio również elektronarzędzia i narzędzia. Zaczęła też przesuwać swoje narzędzia e-commerce w stronę otwartych platform współpracy z producentami i klientami. Obecnie składanych jest przez nią aż 85% zamówień firmy" - podano także.
ABC Data wzmacnia specjalistyczną wiedzę inżynierską i rozwija usługi dodane w ramach obszaru Value+, który jest niskowolumenowy, ale cechują go kilka razy wyższe marże niż w przypadku podstawowych modeli broadline i fullfilment. Działania podjęte w ramach rozwoju obszaru Value+ polegać będą na wsparciu w konfiguracji sprzętu, oprogramowania oraz usług najlepiej odpowiadających zmieniającym się potrzebom biznesowym firm, podsumowano w informacji.
W ubiegłym tygodniu rada nadzorcza ABC Data podjęła uchwałę w sprawie powołania z dniem 1 grudnia 2015 r. Ilony Weiss do pełnienia funkcji prezesa zarządu na kolejną trzyletnią kadencję.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5,57 mld zł w 2014 r.