Poczta Polska w konsorcjum z Orange Polska i Poczta Polska Usługi Cyfrowe (operator platformy Envelo) wygrały przetarg organizowany przez Polską Grupę Energetyczną Obrót (PGE Obrót) na przygotowywanie i dostarczanie do klientów faktur i korespondencji w formie przesyłek listowych i elektronicznych. Wartość kontaktu wynosi blisko 32 mln zł, podała Poczta.

Realizacja usług na rzecz PGE została podzielona pomiędzy konsorcjantów w taki sposób, aby wykorzystać posiadane przez te podmioty kompetencje i doświadczenie - Poczta Polska będzie odpowiedzialna za doręczanie przesyłek, Poczta Polska Usługi Cyfrowe udostępni platformę Envelo, umożliwiającą przygotowanie dokumentów oraz wysyłkę e-faktur, natomiast Orange Polska zrealizuje wydruk faktur i innej dokumentacji zleconej przez PGE.

"To wyraz zaufania dla Poczty Polskiej, która dziś jest jedyną firmą na rynku pocztowym zdolną do świadczenia dobrych i bezpiecznych usług pocztowych na terenie całego kraju" - powiedział dyrektor zarządzający pionem sprzedaży w PP Łukasz Gołębiowski, cytowany w komunikacie.

Poczta Polska poza PGE doręcza także przesyłki listowe dla klientów Taurona i Enei. W przypadku Enei jest to ok. 2 mln listów poleconych, 5 mln przesyłek nierejestrowanych i kilka tysięcy przesyłek kurierskich, głównie na terenie kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego. Wartość tej trzyletniej umowy wynosi prawie 35 mln zł.

Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca 2015 r. swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.