Warszawa, 31.03.2016 (ISBnews) - Zaktualizowana strategia ZPC Otmuchów zakłada pozyskiwanie środków na inwestycje m.in. poprzez sprzedaż niektórych aktywów - zarówno marek, jak i zakładów produkcyjnych, także w ramach całych spółek, poinformował prezes Mariusz Popek. Otmuchów nie prowadzi jednak na razie negocjacji nt. dezinwestycji.
"Koncentrując się na trzech kluczowych obszarach [produkty śniadaniowe, batony i żelki] dopuszczamy dezinwestycje. Ponieważ poszukujemy środków na inwestycje, będziemy szczegółowo analizowali sprzedaż" - powiedział Popek podczas konferencji prasowej.
Wyjaśnił, że jeśli spółka znajdzie kupca na cały segment skupiony w jednej firmie, może ona zostać sprzedana w całości. Jeśli natomiast znajdzie się kupiec na linię produkcyjną, może ona zostać sprzedana samodzielnie.
Jako potencjalne obszary do dezinwestycji prezes wskazał takie grupy asortymentowe, jak chałwa, chrupki, karmelki, galanteria i mleczko.
"Na razie nie mamy partnera i nie prowadzimy żadnych rozmów, dajemy sygnał rynkowi" - podkreślił prezes.
Wśród segmentów, które spółka uznaje za wiodące w kolejnych latach, znajdują się przede wszystkim wyroby zakładów w Otmuchowie i Nysie (spółka ZPC Otmuchów). Wśród segmentów do ewentualnej dezinwestycji znajdują się m.in. słodycze produkowane w Brzegu (spółka PWC Odra), wynika z wypowiedzi prezesa.
W skład Grupy wchodzą obecnie m.in.:
- ZPC Otmuchów (zakłady w Otmuchowie i Nysie, produkcja żelków, galaretek, mleczka, batonów, przekąsek, produktów śniadaniowych, B2B i private labels)
- PWC Odra (zakład w Brzegu, produkcja cukierków w czekoladzie, chałwy, karmelków, drażetek, B2B i private labels)
- Jedność (zakład Wschowa, produkcja pelletów na snacki)
- Aero Snack (zakład Nysa, produkcja prażynek ziemniaczanych).
Wcześniej spółka podała, że jej zaktualizowana strategia zakłada - jako cel strategiczny - skokową poprawę rentowności poprzez: wzrost i dywersyfikację sprzedaży realizowanej do głównych klientów w obszarze private label i B2B, wzrost poziomu innowacyjności (m.in. dopasowanie do nowych trendów żywieniowych) oraz wzrost udziału eksportu w sprzedaży ogółem. W latach 2016-2017 Grupa planuje przeznaczyć na inwestycje kwotę 40-60 mln zł.
ZPC Otmuchów zakłada też osiągnięcie dwucyfrowej dynamiki wzrostu przychodów w strategicznych segmentach w latach 2016-2020. Ponadto spółka celuje w osiągnięcie dwucyfrowej marży EBITDA i podwojenie udziału eksportu w przychodach ogółem (czyli do blisko 40%) do 2020 r.
Za strategiczne obszary działalności spółka uznała żelki, batony i produkty śniadaniowe.
Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów miały w 2015 r. 242 mln zł skonsolidowanych przychodów. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.
(ISBnews)
ZPC Otmuchów może sprzedać zakłady, marki lub całe spółki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama