Miraculum odnotowało 1,02 mln zł jednostkowej straty netto w I kw. 2016 r. wobec 0,31 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.




Zysk operacyjny wyniósł 9 tys. zł wobec 0,15 mln zł straty rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 8,49 mln zł w I kw. 2016 r. wobec 7,25 mln zł rok wcześniej.

"Ogromna praca jaką wykonaliśmy wraz z całym zespołem odkąd ponownie wróciłam do zarządu spółki w październiku 2014 roku zaczyna powoli mieć odzwierciedlenie w wynikach finansowych spółki. Jak pokazują wyniki za I kwartał 2016 r. gruntowne zmiany przeprowadzone w 2015 roku przyczyniły się do ustabilizowania parametrów ekonomiczno-finansowych firmy. Wzrost przychodów o 17 % w porównaniu do
analogicznego okresu w 2015 potwierdza, że spółka weszła na drogę wzrostową" - napisała prezes Monika Nowakowska w liście do akcjonariuszy.

Podkreśliła, że Miraculum obecnie znajduje się w fazie dynamicznych zmian. Nowa strategia marketingowa zakłada szybki powrót do oferty produktów, które zostały wycofane przez poprzednie zarządy.

"Działania marketingu miały na celu alokowanie nakładów finansowych na rozwój kanałów dystrybucji w kraju i poza granicami. Inwestowaliśmy w obszary najbardziej rozwojowe, dające szanse na systematyczny wzrost sprzedaży w przyszłych okresach" - napisała tż prezes.

Nowakowska wskazała, że poniesione nakłady finansowe "dość szybko" przekładają się na poprawę struktury sprzedaży. Marża brutto pokryła koszty sprzedaży oraz zarządu, co pozwoliło osiągnąć pozytywny wynik na poziomie operacyjnym. Inwestycje w rozwój sprzedaży o 16% przełożyły się na zwiększenie wartości marży brutto o 20% do kwoty 3,57 mln zł. W tym samym okresie koszty finansowe spadły o 9%.

"W kolejnych okresach zamierzamy bardzo intensywnie pracować nad poprawą wyników sprzedaży a także nad obniżeniem pozostałych kosztów, w tym, w szczególności kosztów finansowych. Wszelkie działania, które podejmuje spółka mają na celu urentownienie na poziomie netto biznesu Miraculum w 2016 roku" - podsumowała prezes.

Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży nowoczesnych preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W portfolio spółki znajdują się m.in. marki: Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Chopin, Brutal i Wars. W lutym 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.

(ISBnews)