"Będzie to sklep inny niż dotychczasowe placówki funkcjonujące pod szyldem 'abc po sąsiedzku'. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów oraz naszych franczyzobiorców, testujemy zupełnie nowy koncept 'city', doskonale wpisujący się w centra dużych miast, pasujący m.in. do tak prestiżowych lokalizacji jak warszawska starówka. Będzie połączeniem nowoczesnego designu i koncepcji convenience. Pod względem wyposażenia i aranżacji, będzie sklepem bardziej premium, ale wciąż „po sąsiedzku". Jego wyróżnikiem będzie wyjątkowe bistro z bogatą ofertą gastronomiczną, adresowaną zarówno do mieszkańców, jak i turystów" - powiedział dyrektor sieci abc Łukasz Chady, cytowany w komunikacie.

Nowy sklep abc zlokalizowany jest na warszawskiej starówce, przy ul. Senatorskiej 2, na parterze nowoczesnego budynku biurowo-usługowego Plac Zamkowy - Business with Heritage, podano również.

"Przyłączenie 8000. placówki do sieci sklepów abc nastąpiło niemal równo 1,5 roku od otwarcia 7000. sklepu pod tym logo" - czytamy w komunikacie.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest ok. 13 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.